Fråga

3 världen kan inte smsa eller ringa sverige

  • 19 October 2023
  • 4 svar
  • 91 visningar

Hej, 

kom till Bali idag och kan varken ringa hem till Sverige eller skicka sms. Sms landar i inkorgen med ett rött utropstecken vid sidan när jag skickar meddelande till android. 
Internet fungerar inte heller, vill ni vara snälla och förklara hur jag ska gå tillväga och vad det är som orsakar problemet? 
Dataroaming är på


4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@ÅLAB Hej,

 

har du täckning på din telefon? Är du ansluten till antingen 3 eller Telekomsel? Är det en iPhone du har?

Hej,

Tack för återkoppling,

Ja, jag har täckning på telefonen, är ansluten till 3SinayalKutaHemat och jag har en iPhone. 

Jag satte däremot in mitt svenska simkort i min extra telefon, som också är en iPhone. Men det är inte den jag har kopplat till mitt abonnemang. Den är däremot upplåst. Kan det vara orsaken? Att abonnemanget är kopplat till just den telefonen?

Användarnivå 7
Emblem +40

@ÅLAB Det ska inte spela någon roll vilken telefon du har kortet i. Vet du om du kan ta emot samtal på din telefon? Testa även gärna att nollställa nätverksinställningarna på din telefon, Inställningar → Allmänt → Överför eller nollställ → Nollställ → Nollställ nätverk. Efter detta behöver du även ansluta till WiFi-nätverken igen. 

Svara