300 Mbit/s på LTE-A i Göteborg

• 19 augusti 2020
  • 4 svar
  • 79 visningar

Användarnivå 3

Snabba nedladdningshastigheter i Slottskogen!

Finns det någon som har kommit upp i högre hastighet än 300 Mbit/s på LTE-A ??

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +12

@Martin - 3 kund i 15år Hos 3 är det högsta jag fått 270Mbit/s. Har fått en bra bit över 300Mbit/s hos en annan operatör, som har tillgång till mycket mer frekvensutrymme. 

Vet du om det var 38+38 eller 1+7+20 du använde? Det finns ju goda möjlighet att nå höga hastigheter i 3s 4G-nät om man befinner sig på rätt ställe i förhållande till siten och har bra hårdvara! 

Användarnivå 3

@Pettersson Jag kommer inte ihåg om det var på TDD eller dom andra frekvensbanden. Det jag vet är att jag förmodligen lyckade pricka rätt in i huvudloben då jag ställde mig 50 meter ifrån antennen som jag vet är 3:s 😀 

Användarnivå 7
Emblem +9

Jäklar! Där gick det undan kan man lugnt säga. Likt @Pettersson  har jag inte lyckats komma upp i dessa hastigheter på LTE förutom på vår test-mast i 3Huset. Annars ca 240 som högst på mobilen.

Nu snart kommer en router som kan använda upp till 8 band samtidigt, då kommer vi nog att få se mer av ovan resultat, om man har goda förutsättningar naturligtvis.

Användarnivå 3

@Erik 3 Huset får inte räknas med i tester på hastighet. Det hade varit pinsamt om det var dålig hastighet i det huset 😉😉😉😉

Vänta bara tills jag testar runt 3 Huset.. med 5g 🙂

Svara