Besvarat

3Resa i Thailand

  • 19 December 2018
  • 2 svar
  • 132 visningar

Hej. Landade i Malaysia i måndags. Köpte då surfpaketet för 249kr. Hittills har jag inte kunnat koppla upp på något nät här och inte fått tillgång till surfen jag köpt. Det har bara stått ”ingen service”. Ni kan se att jag inte använt någon data så kan ni cancelera köpet jag gjort? Imorgon flyger jag vidare till Thailand och hoppas på tillgång till min omvärld via min mobil där.
Med vänlig hälsning, Mikaela

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 19 December 2018, 12:37

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Vad tråkigt att du inte kunnat ansluta till något mobilnät vid din vistelse i Malaysia. Har det fungerat utomlands tidigare för dig? Om inte kan det vara så att det ligger en spärr sedan tidigare för ditt abonnemang vad gäller anslutning till mobilnät utomlands. Har det fungerat utomlands för dig tidigare är mitt tips att du säkerställer att mobilen söker nät automatiskt.

Det 3Surfpass du köper aktiveras direkt och är även giltigt i Thailand, så min rekommendation är att du använder det där istället. Då har du ju redan surf för din mobil 🙂
Det har aldrig varit ett problem tidigare under mina resor. Jag är också den enda i vårt sällskap som har er som mobiloperatör.

Svara