Skip to main content

Ca 60% av våra meddelande som kommer får vi upp i mobilens (iphone) telefonsvarare men en hel del kommer inte upp alls, utan vi måste ringa 333 för att lyssna av meddelandet. 

Är det någon inställning som felar?

Hej @Fysio 

Är det för företag som du syftar på “våra meddelanden “  ? Och ni har då 3svar som du nämner och kanske 3växel eller möjligtvis “FrontOffice” .

Har du/ni senaste mjukvaran på iPhone som du nämner . “ Inställningar → Allmänt → Programuppdatering . Så bör det stå “ 15.4.1” om det inte är en allt för gammal iPhone. ( Glöm inte att ha koll på “Pin-Kod & möjlig “lösenkod” innan uppdateringen. Så man slipper ta fram “PUK-kod” . Kanske även möjligt om det rör företag att att en app kanske inte är uppdaterad i appstore som rör Växel/Office, röstbrevlåda. .

Här nedan är de 2 guider om det är företag med “3växel / Office” . Som kanske kan vara till hjälp om inställning.

https://www.tre.se/Handlers/Pages/Allround/ContentPage.aspx?id=13732&epslanguage=sv

 

Här är några länkar jag trillade över efter lite snabb sök . Dock oklar hur gammal infon är och hur det är nu för tiden med att röstbrevlåda kan bli full och hur lång tid som dom lagras .Och även vart , på mobil eller hos operatör . Men kanske är något relevant ändå.

https://helpgeeks.net/sv/fungerar-inte-rostbrevladan-pa-iphone-fixera

https://trickdroid.org/swe/iphone-sager-att-rostbrevladan-ar-full-men/

https://sv.kitcorpuz.com/article/how_full_is_my_iphone_voicemail_box

 

Om inte något av detta hjälper, så är de klokt att höra av till till kundservice .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss ( Här väljer du antingen privat eller företag som det gäller ) .

Mvh F


Välkommen till 3Community @Fysio 🌈

Grymt svar @frodrik91! har du hunnit kika på det ännu @Fysio ?


Hej, 

Nja det hjälpte väl inte fullt ut. 
Vi har ett företagsabonnemang men inte en växel. 

 

Jag har rensat bort ett antal meddelande som låg under röstbrevlåda och raderade meddelande. Dcok har jag inte fått upp att röstbrevlådan är full.

 

Problemet är att vi inte har möjlighet att sitta i telefonkö till supporten, och att ändringar endast kan genomföras av firmateckningare inte av mig som brukare. Så mao hade jag varit tacksam för support på annat sätt.


@Fysio Är det via Visual Voicemail du menar - alltså under ”röstbrevlåda” i telefon-appen?


Hej @Pettersson , 

nej inte via appen utan direkt i telefonen. 

Vi har en iphone. Och sen under samtal och röstbrevlåda. 


@Fysio Precis, den gröna ikonen med en telefon på - heter “telefon” i din iPhone och är en app i sig. 😉

 

Oavsett, skulle du kunna testa följande för att se om det hjälper - om du inte har möjlighet att kontakta Tre för att kunna felanmälan det direkt. Om du kontaktar Tre, så kan det vara bra om du har testat, åtminstone, steg 1 - 4 nedan för att de ska kunna ta det vidare snabbare till en tekniker. Rätta mig även gärna om jag har fel - jag tror inte att du behöver vara firmatecknare för att kunna göra en felanmälan eller prata med teknisk support. Det är ju egentligen ingen ändring av abonnemanget du vill göra…

 

1 - Se till att telefonens tid och datum är korrekt inställda​​​​​​​

​​​​​​​Gå till Inställningar → Allmänt → Datum och tid. Dubbelkolla här att “Ställ in automatiskt” är aktivt.

2 - Uppdatera din iPhone till den senaste mjukvaran

Detta görs under Inställningar → Programuppdatering. Den senaste versionen är iOS 15.4.1 - tänk på att vissa företag dock har andra inställningar för vilken mjukvara som är den senast tillåtna. Om de inte tillåter den senaste mjukvaruversionen kan det vara detta som skapar problemen. 

3 - Kontrollera om det finns uppdateringar till operatörsinställningarna på telefonen

Gå till Inställningar → Allmänt → Om. Bläddra ner en bit och kolla där det står “Operatör”, där bör det stå 3 SE 50.0 - det är den senaste versionen. Om det står något annat där, klicka lite på fältet “operatör” några gånger så att det bläddrar runt och se om det kommer upp en ruta som låter dig uppdatera operatörsinställningarna. 

4 - Nollställ nätverksinställningarna

Detta gör du under Inställningar → Allmänt → Överför eller nollställ iPhone → Nollställ → Nollställ nätverk. OBS på att detta även tar bort sparade WiFi-nätverk från din iPhone, inget annat tas dock bort.

5 - Nollställ hela iPhonen

Sista steget i felsökningen är att nollställa hela iPhonen för att försöka utesluta problem med den. Se till att telefonen är säkerhetskopierad innan du försöker med detta, eftersom all information då tas bort. Detta görs under Inställningar → Överför eller nollställ iPhone → Radera allt innehåll och inst. 

 


Lämna en kommentar