Besvarat

5G fungerar inte i stockholm

  • 26 December 2022
  • 6 svar
  • 174 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer

Hej

Jag har en iPhone 14 med abonnemang med obegränsad surf och enligt täckningskartan ska min adress i Östermalm i Stockholm ha 5G och 5G+ täckning. Jag har ställt in mobilen till 5G läget, men oavsett hur många gånger jag startar om mobilen så blir det aldrig någon uppkoppling till 5G.
Vad mer kan jag göra? 
 

 

icon

Bäst svar av Qwirks 27 December 2022, 10:30

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Axzh Hej,

 

jag ser att du har två simkort i din telefon, har du valt ditt simkort från Tre som det som ska användas för mobildata? Har du sett om du får 5G på någon annan adress? 

Tack för snabb respons! 
Jag har valt Tre som förvalt simkort och för mobildata. Skärmdumpen var just för tre sim-kortet. 
Jag har aldrig fått 5G uppkoppling oavsett vart i den centrala Stockholm jag befinner mig. 

Användarnivå 6
Emblem +40

@Axzh

Har du ett äldre mobilabonnemang hos 3 , och köpt/ har avbetalning på din iPhone 14 ?

Eller skaffades Mobilabonnemang & Telefon samtidigt alldeles nyligen . Tänker så det är 5G aktiverat på ditt konto . Det kan du se om du loggar in på Mitt3 i app eller webbläsare , under abonnemangsdetaljer.

 

Är även alltid bra och se så man har senaste iOS installerat också .

/F

Företagsabonnemanget skaffades för tre år sedan och mobilen är nyinköpt sen en månad tillbaka. 
Under vilken sektion i abonnemangsdetaljer? Extratjänster eller Kostnadskontroll? Jag är inloggad i sms läget och de är bara dessa två som jag inte har direkt tillgång till. Jag finner ingen 5G på/av knapp i någon av de övriga delarna. 
 

 

Användarnivå 5
Emblem +33

Kontakta 3Kundservice eller en 3Butik för att kontrollera om 5G är aktiverat på ditt abonnemang. På företagsabonnemangen verkar det inte alltid vara tillagt automatiskt, men det löser 3Kundservice eller en 3Butik snabbt.

Användarnivå 6
Emblem +40

Då är det med stor sannolikhet att 5G inte är inkluderat/aktiverat i abonnemanget . Men det kan dom säkert ändra på kundservice . Kan tänka mig att du är möjligtvis utan bindningstid just nu . 
 

Det finns ingen knapp på/av 5G mig veterligen. Mer än i själva mobilen så att säga . 

Så här ser det ut för mig tex . När jag klickar på berört nummer . 


Följ @Qwirks goda råd , så hjälper kundservice dig 👌🏻✨

 

/F 

Svara