Ja då är det då bekräftat från 3 att 5g flyttat in i Osby. Fram till idag har jag sökt och inte funnit men den femte november är 5G på kartan i Täckningskartan! Skapligt hög hastighet trots att sikten inte är jättebra från där jag bor. Runt Tvåhundra mb/ sec. På morgonen och under natten , sjunker på senare delen av em och kvällen. Dock är kvaliteten mycket god mäter med speedtest och sibal detektor och signalen är högkvalitativ och stabil även när surfhastigheten är låg. Vilket är välkommet. Jag är uppkopplad hemma via en cyxel nr5103e då och då går den över till LTE under några sekunder men det märks inte nämnvärt. Så äntligen har jag fått som jag velat. Har skrivit och påpekat i olika forum.ochntill tre att jag saknar 5g i Osby. Så jag är .sedan 2004! En mycket nöjd tre kund som inte tänker byta operatör! Alltså 20 årnhos tre då borde jag ju få medalj eller något annat specialerbjudande
Finns något att göra för att slippa att routern växlar mellan 5g och LTE har ingen möjlighet att flytta på den för bättre sikt. Den är uppdaterad med senaste mjukvaran.