Hej!
Jag har snart haft mobilt nätverk med 5g ett år, första tiden fungerade det ganska bra. Men sen började wifi lägga, jag flyttade då routern närmre fönstret. Men det laggar fortfarande.
Jag märker det tex genom att det går extra långsamt att ladda sidor, appar osv i telefonen - eller det går inte alls. Då får jag stänga av wifi och sätta på igen. Då rasslar det till och jag får både mail och notiser från ex Messenger som egentligen skickats tidigare under dagen men som jag har inte fått pga att telefonen eller routern inte haft wifi - trots att det står att jag är ansluten till internet via wifi.
Det är inte lika ofta problem med wifi-anslutningen till datorn, men det händer.
Dock är det i princip alltid problem till telefonen. Varje morgon har jag gjort för vana att stänga av wifi och sätta på det igen, för att se var jag fått för notiser under natten/tidig morgon. Alltid är det något.
Det är också lite irriterande att behöva stänga av och sätta på wifi igen på mobilen när jag tex väntar på nåt meddelande, och det inte kommer. Jag vet ju inte om det beror på wifi eller att meddelandet inte skickats ännu.
Jag har en zyxel NR5103E