Fråga

5G problem

  • 13 November 2022
  • 1 svar
  • 86 visningar

vi har flera abonnemang hos er, används i olika typer av mobil modeller och från olika tillverkare. Nästan samtliga av oss upplever olika typer av problem varenda gång mobilerna ändrat mottagning nät till 5G, vanligaste problemet är att surfa går jätte långsamt, men även telefonsamtal som kopplas ner under samtal men framför allt att det allt ofta inte går koppla upp samtalet man försöker ringa, så man får hålla på å ringa-lägga på -ringa-lägga på tills det tillslut fungerar och man får och hör kopplingston. Även GPS navigeringen krånglar väldigt ofta med, se bild. På bilden syns det att jag har mottagning men ändå står den bara still och "söker gps", oftast lyckas den inte utan det fungerar först igen efter 20 omstarter av navigering appen eller när den byter till tillexempel 4g eller annat nät igen då funkar allt som det ska igen. 


1 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Kirurgen_no1! Ledsen för ett så sent svar!

Har du lyckats lösa detta på egen hand ännu? Om inte så vill vi gärna hjälpa dig självklart.

Ifall du behöver hjälp med detta, så skulle vi nästan behöva titta närmre på dina abonnemang. Har du möjlighet att skriva till mig i ett PM? (klicka på min profilbild, och skicka privat meddelande) Så kollar vi igenom detta! 😊

Svara