Fråga

abonnemang

  • 31 May 2023
  • 6 svar
  • 43 visningar

Hej!

jag har abonnemang hos er för jag och min dotter. Men jag kan inte ringa henne bara kan skicka sms. Jag har kollat allt men kan inte hitta någon problem. Jag hoppas ni kan fixa det.

med vänlig hälsning 

lida


6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Lidah 

Det låter knasigt du . Har det fungerat tidigare eller är detta något som dykt upp helt plötsligt ? 

Vad har ni för märken & modeller på era telefoner ? 
Har ni nyligen gjort en nummerflytt eller bytt telefon ? 

Det klassiska som man kan testa är att göra en enkel omstart av båda telefonerna . Även se till så mjukvaran för telefonerna är uppdaterade med senaste versionerna . Gäller det Android telefon , så skulle är det även relevant och se till så alla appar är uppdaterade . 
 

/ F 

När vi fick abonnemang det var den problem. Jag kontaktade kundtjänst och de sa samma sak att starta om men det hjälpte inte. Våra mobil är iPhone se och iPhone 13mini.

Användarnivå 6
Emblem +40

Men din dotter kan ringa & sms:a sig utan problem ifrån sin telefon ?

Så som jag förstår det så har ni skaffat abonnemang hos 3 utan nya telefoner . Utan telefonerna är ifrån tidigare operatör ni bytt ifrån ?

Kika nedanstående inställningar och se om det är något som behöver korrigeras.

Inställningar → Telefon → Mitt nummer

Inställningar → Apple-ID , iCloud+ , Medier & köp →  Namn , Telefon , E-post. → Se så det står rätt iMessage - Och Facetime - nummer.

Även se så iMessage” är inställt på ditt AppleID och ditt telefon nummer. Inställningar → Meddelanden→ iMessage “Skicka & ta emot” . Där bör det stå både ditt telefon nummer . Och även din mailadress du använder som AppleID.

Likväl kika så det står samma nummer & AppleID användare under . Inställningar → Facetime

/F

 

Jag har köpt iPhone 13mini från tre med abonnemang men min abonnemang var med Comviqs tidigare. Vi kan inte ringa till varandra annars det funkar både nummer utan problem.

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej ! Se så inställningarna är korrekta på båda telefonerna .


Så då är den andra telefonen ifrån tidigare Operatör om jag förstår det rätt och att det även gjorts en nummerflytt ifrån Comviq.

Vem av er använder iPhone SE modellen & vem använder iPhone 13 Mini modellen ?

Kan din dotter ringa till dig utan problem ? 

Vad händer när du försöker ringa ? Får du något felmeddelande i textform eller någon uppspelad ton/röst ?

/F

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej @Lidah !

Hur har det gått med detta? Fick ni någon lösning på problemet?

Svara