Besvarat

Används ens data för trafik inom Tre?

  • 18 December 2019
  • 3 svar
  • 172 visningar

Användarnivå 2

Jag har flera abonnemang och bekanta har Tre. Används ens surfpott för data som sker inom Tres nätverk eller är sådan surf obegränsad?

Trafiken kan t.ex. vara P2P-chatt och -spel samt streaming från hemmaservern via 3Bredband.

Jag har lusläst mitt avtal men jag hittade ingen definition av “data”, mer än att Tre reserverar sig för att även räkna med passiv dataanvändning. 

icon

Bäst svar av Erik 19 December 2019, 08:07

Visa original

3 svar

Användarnivå 2

Ännu en mindre välformulerad titel av mig. Kan någon ändra den till “Används ens data för trafik inom Tre”?

Användarnivå 7
Emblem +10

Ännu en mindre välformulerad titel av mig. Kan någon ändra den till “Används ens data för trafik inom Tre”?

Ändrat :slight_smile:

Användarnivå 7
Emblem +10

Jag har flera abonnemang och bekanta har Tre. Används ens surfpott för data som sker inom Tres nätverk eller är sådan surf obegränsad?

Trafiken kan t.ex. vara P2P-chatt och -spel samt streaming från hemmaservern via 3Bredband.

Jag har lusläst mitt avtal men jag hittade ingen definition av “data”, mer än att Tre reserverar sig för att även räkna med passiv dataanvändning. 

 

Enkla svaret är “Ja, det räknas som vanlig surf”. Vi särskiljer inte på trafik som sker inom eller utanför vårt nät. 

Ex. Du ska ladda ner en 100Mb tung fil på din 3Mobil från en server / NAS hemma som är uppkopplad via 3Bredband. 

100 Mb dras från ditt 3Bredband :arrow_up: (Upp)
100 Mb dras från din 3Mobil :arrow_down: (Ned)

 

Svara