Skip to main content

Har beställt esim till min min klocka men det funkar inte! Nör jag trycker på sidoknapparna och sen på ”antenn” symbolen står det 3 men sen är det borta igen 

@Evaigenarp Hej,

 

din klocka kommer att ansluta till mobilnätet om din telefon inte går att nå via Bluetooth och det inte finns något känt Wi-Fi-nätverk. Om din klocka kan ansluta till din mobil via Bluetooth eller det finns något WiFi-nätverk du har anslutit din mobil till tidigare kommer den inte att att ansluta till mobilnätet.

 

Har du testat att gå utomhus, lämnat telefonen hemma, och gått en bit bort från huset för att se om din klocka ansluter till mobilnätet och du kan ringa från den?


Ja jag har lämnat tel hemma Nör jag varit ute o gått men den ansluter inte till nätet

har startat om den flera ggr


@Evaigenarp Får du något felmeddelande i klockan? Vad är det du försöker att göra när du märker att den inte är ansluten? 

Om öppnar Inställningar i klockan → Mobilnät. Är mobilnät och mobildata aktiverat? Om du bläddrar ner där, vad står det under “Abonnemang” eller liknande, samt under “Status”?


”Antenn”symbolen uppe till vänster lyser inte grönt

 


Den ska lysa grönt om jag är ansluten till mobilnätet.


@Evaigenarp Hej,

 

det gör den inte om den har kontakt med din telefon. Men kika på det jag frågade om i kommentaren ovan och berätta vad det står där 🤓

 

I din klocka: Inställningar → Mobilnät. Är mobilnät och mobildata aktiverat? Om du bläddrar ner där, vad står det under “Abonnemang” eller liknande, samt under “Status”?


Den ska lysa grönt om jag är ansluten till mobilnätet.

Status- ansluten

men nör jag är ute o går utan telefon funkar det inte. Folk når mig inte.  Vitsen är ju att slippa asa på telefonen och bara ha klockan.


@Evaigenarp Kan du ringa utgående samtal från din klocka när du, exempelvis, är ute på promenad? Ser du att du har ett missat samtal på din telefon när de har försökt att ringa dig?


Har inte provat ringa.  Ja, jag ser på tel att jag har missat samtal


@Evaigenarp Testa att ringa ett utgående samtal och se hur det fungerar. För att dubbelkolla, telefonen är igång och du har täckning på telefonen där den ligger när du är ute på promenad?


Jag kollar ikväll 😇


Lämna en kommentar