Hejsan 🙂, @KurtJohles
Beroende på vilket operativsystem du har så kanske det kan skilja lite vart inställningarna är . Men om det är tex Windows 10 / 11 .
Om du tar startmenyn och börjar skriva / söka . “ AutostartAppar “ , se om “Firefox” ligger med där . Så fall kan du “bocka av “ .
Du hittar samma väg om du går på “ Inställningar → Appar → Autostart
Är lite fundersam, jag själv använder Firefox och jag har ingen start av det när jag startar datorn. Och jag hittar inte någon inställning för det heller i varken webbläsarens inställningar eller vid autostart på Windows inställningar. Inte varit med om sånt för andra webbläsare heller . Så kanske försvinner om du inte gjort en uppdatering av Firefox på lång tid .
Om inte ovan tips hjälper så kika på detta →
Detta såg jag att man kunde göra . Du kopierar helt enkelt in “ about:config” i webbläsaren och enter. Sen väljer du acceptera och fortsätta . Kopierar in “ toolkit.winRegisterApplicationRestart “ i fältet som visas under webbläsarfältet / raden för bokmärken. Så ska du klicka på denna figur tills det skriver “False” på sidan.
Så ska firefox framöver inte starta upp automatiskt av sig vid start av dator & windows.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-starts-automatically-when-i-restart-window
Prevent Firefox from starting automatically
Warning: Changing advanced preferences can affect Firefox's stability and security. This is recommended for advanced users only.
- Type about:config in the address bar and press Enter.
A warning page may appear. Click Accept the Risk and Continue to go to the about:config page. - Search for toolkit.winRegisterApplicationRestart.
- Click the Toggle
button next to it, to set its value to false.
There's no need to restart Firefox; the changes take effect immediately.
-» PÅ Svenska -«
Skriv about:config i adressfältet och tryck på Retur.
En varningssida kan visas. Klicka på Acceptera risken och fortsätt för att gå till sidan about:config.
Sök efter toolkit.winRegisterApplicationRestart.
Klicka på knappen Toggle Fx71aboutconfig-ToggleButton bredvid den för att ställa in dess värde till false.
Det finns ingen anledning att starta om Firefox; ändringarna träder i kraft omedelbart.
Kan även tipsa om att se över så att Firefox är uppdaterat med det senaste “ Inställningar → Allmänt → “Lite längre ner på sidan finner du “ Sök uppdateringar “ .
Just för att hålla en god säkerhet online när man använder det och att det fungerar bra med alla funktioner.
/F