Hej! Varje gång jag startar min dator så startar automatiskt min webbläsare, Mozilla Firefox, med eran sida. Det finns ingen systeminställning som tillåter detta. Hur blir jag av med det? Jag använder er för surfen på datorn. Mvh.
Automatisk start av webbläsare vid start av dator.
Bäst svar av frodrik91
Hejsan 🙂,
Beroende på vilket operativsystem du har så kanske det kan skilja lite vart inställningarna är . Men om det är tex Windows 10 / 11 .
Om du tar startmenyn och börjar skriva / söka . “ AutostartAppar “ , se om “Firefox” ligger med där . Så fall kan du “bocka av “ .
Du hittar samma väg om du går på “ Inställningar → Appar → Autostart
Är lite fundersam, jag själv använder Firefox och jag har ingen start av det när jag startar datorn. Och jag hittar inte någon inställning för det heller i varken webbläsarens inställningar eller vid autostart på Windows inställningar. Inte varit med om sånt för andra webbläsare heller . Så kanske försvinner om du inte gjort en uppdatering av Firefox på lång tid .
Om inte ovan tips hjälper så kika på detta →
Detta såg jag att man kunde göra . Du kopierar helt enkelt in “ about:config” i webbläsaren och enter. Sen väljer du acceptera och fortsätta . Kopierar in “ toolkit.winRegisterApplicationRestart “ i fältet som visas under webbläsarfältet / raden för bokmärken. Så ska du klicka på denna figur tills det skriver “False” på sidan.
Så ska firefox framöver inte starta upp automatiskt av sig vid start av dator & windows.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-starts-automatically-when-i-restart-window
Prevent Firefox from starting automatically
- Type about:config in the address bar and press Enter.
A warning page may appear. Click Accept the Risk and Continue to go to the about:config page. - Search for toolkit.winRegisterApplicationRestart.
- Click the Toggle
button next to it, to set its value to false.
There's no need to restart Firefox; the changes take effect immediately.
-» PÅ Svenska -«
Skriv about:config i adressfältet och tryck på Retur.
En varningssida kan visas. Klicka på Acceptera risken och fortsätt för att gå till sidan about:config.
Sök efter toolkit.winRegisterApplicationRestart.
Klicka på knappen Toggle Fx71aboutconfig-ToggleButton bredvid den för att ställa in dess värde till false.
Det finns ingen anledning att starta om Firefox; ändringarna träder i kraft omedelbart.
Kan även tipsa om att se över så att Firefox är uppdaterat med det senaste “ Inställningar → Allmänt → “Lite längre ner på sidan finner du “ Sök uppdateringar “ .
Just för att hålla en god säkerhet online när man använder det och att det fungerar bra med alla funktioner.
/F
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.