Besvarat

avaktivera "hitta min iphone"

  • 19 October 2022
  • 2 svar
  • 639 visningar

Hejsan när jag lämnade min telefon på 3 butiken så har han avaktiverat min iphone, nu får jag ett sms att jag måste avaktivera hitta min iphone annars blir jag debiterad 350 kr utan att man gjort något med mobilen. Hur kan ni hjälpa mig att avaktivera den? Jag tycker att man ska kunna ha förtroendet på 3 att man avaktivera den när man säger att man ska göra det. Hjälp mig är ni snälla.

icon

Bäst svar av JeppePeppe 24 October 2022, 10:03

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Nazif

Vad jag förstår det så ska de ju inte vara någon kostnad för hitta min iphone funktionen/appen oavsett aktivtt eller avstängt läge . Svårt och se att det ska var någon konstnat överhuvudtaget , och syftet med att ta det .

Du är inte säker på att det är luredrejeri då? Känns enligt mina tankar att det är det.

hitta min iphone app som är utvecklad av apple. Det är ingenting som en operatör anhåller om . Men om man vill ha den avaktiverad så ska den kunna göras det under inställningar .

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Nazif!

Det är lätt att missa, men minst lika lätt att lösa i efterhand! Du avaktiverar Hitta min iPhone via en annan Apple-enhet eller via iCloud.com. Här har du exakt hur du går tillväga. 😊

Svara