Fråga

Avklippta SMS

  • 30 April 2019
  • 4 svar
  • 222 visningar

Jag råkar ibland ut för att sms eller mms inte kommer till mig hela utan bara fösta halvan. Resten försvinner någonstans. Varför?

4 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @evaldo!

Det låter jättemärkligt - och frustrerande kan jag tro!

Bryts SMSet mitt i en mening/ord eller är det som om ett helt eget separat SMS? Vad har du för mobil? Vet du om det är så med alla nummer eller ett/några specifika nummer?
Hej Niiveus!
Det är inte mitt i en mening. Det senaste var efter punkt. Därefter kom en tom rad och sedan resten av meddelandet, som jag inte fick. Jag fick det på mail senare. Jag har en Xperia-l1 G3311.
Det händer sällan. Kan det bero på att sms-minnet blir fullt?
Tack för supporten!
Användarnivå 4
Emblem +9
Ja, det kanske ligger något i det. Har du testat att rensa SMS-data i mobilen? Om inte kan du testa göra det inne i Inställningar > Appar > Meddelande > Rensa data. Om jag inte är helt ute och cyklar så tar detta även bort alla sparade SMS, så se till att du gått igenom och sparat eventuell viktig information på annan plats.

Du kan även testa göra en mjukvarureparation i Xperia Companion för att se om det hjälper. Du kan ladda ned Xperia Companion här, och följa denna guide som jag hittade.
Användarnivå 4
Emblem +9
Hej igen @evaldo! :-)

Hur har det gått?

Återkom gärna om det löst sig och hur i sånt fall, eller om det fortfarande är aktuellt så att vi kan undersöka det vidare. 👷🔧

Svara