Skip to main content
Besvarat

Bekräfta nummer i Google Meet

• 16 februari 2025
  • 5 svar
  • 146 visningar

Jag får inte till bekräftelsen av nummer i Google Meet. Programmet hänvisar till ett problem med operatören. Så; What's the beef? 

Någon med en idé?

Bäst svar av Pettersson

@Hawpus Hej,

jag tror att du behöver kontakta Google gällande detta, verkar vara något generellt fel. Jag har testat med nummer från både Tre och andra operatörer via hemsidan - men får bara meddelandet att numret är ogiltigt. Antar att du får samma meddelande där?

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2679 kommentarer
  • Svar
  • 16 februari 2025

@Hawpus Hej,

jag tror att du behöver kontakta Google gällande detta, verkar vara något generellt fel. Jag har testat med nummer från både Tre och andra operatörer via hemsidan - men får bara meddelandet att numret är ogiltigt. Antar att du får samma meddelande där?

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+29
  • Moderator
  • 137 kommentarer
  • 21 februari 2025

Hej ​@Hawpus! 👋🏻

Har du haft möjlighet att kontakta Google support angående problemet, som ​@Pettersson tipsade om? Eller har du fått någon mer information om felet? 🙂

• Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 22 februari 2025

Hej ​@Limpen och ​@Pettersson 

Det osade som ett tennisbollsscenario mellan Google och Tre som jag inte var skitsugen på att ge mig in i. Så tyvärr, inga framsteg ännu.

Höll tummarna på en quick-fix härifrån :)

Men får försöka ta mig i kragen någon dag. 

Hinner någon annan före mig får denne gärna använda tråden här och upplysa oss alla hur det gick!

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2679 kommentarer
  • 22 februari 2025

@Hawpus Alltså problemet här verkar vara hos Google, för de försöker inte ens att skicka meddelandet, inte till andra operatörer heller. De har en spärr i sitt system verkar det som. Generellt gäller även att det är den avsändande operatören som ska ansvara för felsökningen och inte den mottagande. 

Vet du om andra personer har kunnat lägga in sitt nummer på motsvarande sätt i Google Meet? Vilken operatör har då denne person? Jag testade som sagt med flera operatörer (Tre, Telia och Tele2) via hemsidan och fick information om att numret är ogiltigt.

• Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 17 mars 2025

@Pettersson Nu är jag i Google-limbon.

Det är ju lättare att få ett vettigt svar kring detta av min 2.5åring än från Google-medarbetare. Om det nu är sådana som svarar.

Tyvärr har min 2.5åring inte den insyn i programvaran som jag tänker att Googleanställda på supporten bör ha. 

Ser va de skriver nästa gång, men jag sitter ju inte (som kanske märks) på några nålar.

Tack för hjälpen dock!

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies