Besvarat

Bilder är borta efter överföring

  • 7 November 2019
  • 2 svar
  • 536 visningar

Hej!

Tidigare idag bytte jag telefon från en IPhone 8 till en IPhone 11 pro, men jag upptäckte ett problem. Många av mina bilder är borta, eller snarare de är ersatta med bara vita rutor och det ända de vita rutorna visar är storleken på bilden som är borttagen. Vid många videos som jag faktiskt kan se så kommer det en ikon med ett inringat utropstecken nere i hörnet och jag kan inte spela upp videon. 
Jag hade väldigt många bilder i min förra mobil, kanske betalades det extra för extra utrymme, jag är inte säker, men då och då fick jag ändå ett meddelande ”Ditt utrymme är nästan fullt”. 
Vad kan ha hänt med bilderna? Kan det ha något med iCloud att göra? Jag har ingen aning. Jag har försökt med olika strategier som jag blivit tipsad av på Apples egna hemsida men ingenting har fungerat. Om ni vet vad jag ska göra eller iallafall kan försöka göra, berätta gärna det. Det är så synd när ca hälften av flera tusen bilder och minnen försvinner :(

 

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 8 November 2019, 09:19

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, hur gjorde du när du skulle fixa din nya telefon? Använde du det inbyggda “Föra över allt”-till din nya telefon funktionen? 
För Om du använde funktionen “överför allt” typ. Den automatiska funktionens om finns när man startar sin nya telefon och har sin gamla när! :) Om inte, kolla om du har laddat upp de bilder du har i din gamla telefon på iCloud (behöver du utöka lagringen kostar det 9kr för 45 gig extra i månaden) 

Det låter som att det är typ en “synk” miss som gör att bilderna inte riktigt laddats in ordentligt.  I inställningar under ditt konto eller under iCloud så kan du se om bilder är ifyllda som grönt, då borde de synkas mot molnet! 

Hej! 
Jag har överfört från iPhone 8 till iPhone 11 och alla bilder laddas inte ner från icloud. Läste ett tidigare inlägg som beskriver exakt mitt problem. I inställningar ser jag att det är grönmarkerat att bilder fr icloud ska överföras till telefonen. Telefonerna låg bredvid varandra vid överföringen. Jag har wi-fi hela tiden. Det står att överföringen pausats för att spara batteri, men när jag försöker få igång det igen står det först ”uppdaterar” och sedan hamnar det i pausläge igen. 

Svara