Fråga

Chromecast iPhone XR

  • 5 November 2019
  • 2 svar
  • 211 visningar

Hej!

Min IPhone har alltid innan funkat att koppla mot Chromecast på TV. Idag funkade det inte. Har startat om TV och IPhone flera gånger + kollat Wi-Fi. Telefonen är nyköpt hos tre (augusti ) och jag har upplevt andra problem tex. Att det tar över 1 min att starta igång telefonen efter avstängning! Vet ni hur jag ska göra? Det funkar att komma tex Youtube på mobilen men vid försök till uppkoppling på TV med Chromecast blir bilden svart med endast en titel...

/Peter


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

att det krånglar med Chromecast låter inte som att det beror på telefonen, utan på något annat. Har du testat att återställa din Chromecast för att se om det hjälper? 

Användarnivå 7
Emblem +38

För att lägga mig i så vet jag att min mor hade problem med sin Chromecast och  iPhone xr speciellt med tv4 play efter att hennes router hade startat om. Det hon gjorde var att koppla upp allt igen och sedan starta om telefonen då började allt fungera igen. Men @Pettersson har helt klart rätt linje här. Det låter som antingen tv eller Chrome cast-krångel. Att det tar tid med en omstart av telefonen är inte så jättekonstigt då operativsystemet är rätt avancerat samt beror lite på hur mycket appar/musik mm man har på telefonen. Men även vilken typ av lagring kan ibland spela roll. 

Svara