Köpte ny telefon via 3 för drygt 6 månader sedan.
Lämnade in telefon på garanti reparation i början på året då högtalaren började spraka. Efter många turer fram och tillbaka i telefon fick jag åka till butik 35 minuter bort och skickade därifrån in telefonen på reparation. Fick sen hämta telefonen i butik.
När jag kom hem hade jag ingen Täckning och fick efter några timmar till i telefon till mig att det låter som att det är fel på antennen. Fick då till mig igen att det var bäst att åka till 3 butik och få hjälp. Lämnade in telefonen för felsökning och ma. Hittade då inget problem, telefonen skickades då tillbaka utan åtgärd.
Kom hem och tillbringade ytterligare timmar med 3 i telefon och fick då emballage samt fraktsedel skickat till mig och fick då till mig att jag skulle skicka in min telefon igen och att jag skulle få en ny fungerande telefon av samma modell. Istället så skickades telefonen in på reparation igen och man lyckades laga det som var fel.
Toppen tänkte jag, fick ingen ny telefon men nu verkar det ju fungera. Så spolar vi fram till juni då högtalaren igen började spraka. Pratade med kundtjänst den 10juni som då skulle skicka nytt emballage till mig och sa att det är nu fjärde gången du skickar in telefonen så nu kommer vi skicka en ny till dig. Det är nu 28 juni och jag har fortfarande inte fått något emballage.
Har spenderat 3 timmar igår i telefon med 3 och blivit runt skickad till olika avdelningar utan svar, fick då till slut till mig att jag skulle bli uppringd av rätt avdelning under dagen, det hände såklart inte. Idag har jag igen spenderat 3 timmar i telefon och förhoppningsvis så ska ett nytt emballage nu skickas ut så jag kan skicka in telefonen på reklamation och få en ny.
Hur kan ett stort etablerat företag fungera såhär? Det finns ingen med övergripande ansvar man kan prata med och dom olika avdelningarna på kundtjänst verkar inte samarbeta.
Jag har alltså betalat av en telefon som har varit på verkstad eller inte fungerat som den ska under majoriteten av tiden.
Jag skulle i dags läget avråda alla som funderar på 3 att välja just 3.
// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre