Fråga

Dålig hantering av reparation

  • 28 June 2022
  • 4 svar
  • 79 visningar

Köpte ny telefon via 3 för drygt 6 månader sedan.

 

Lämnade in telefon på garanti reparation i början på året då högtalaren började spraka. Efter många turer fram och tillbaka i telefon fick jag åka till butik 35 minuter bort och skickade därifrån in telefonen på reparation. Fick sen hämta telefonen i butik. 

När jag kom hem hade jag ingen Täckning och fick efter några timmar till i telefon till mig att det låter som att det är fel på antennen. Fick då till mig igen att det var bäst att åka till 3 butik och få hjälp. Lämnade in telefonen för felsökning och ma. Hittade då inget problem, telefonen skickades då tillbaka utan åtgärd.

Kom hem och tillbringade ytterligare timmar med 3 i telefon och fick då emballage samt fraktsedel skickat till mig och fick då till mig att jag skulle skicka in min telefon igen och att jag skulle få en ny fungerande telefon av samma modell. Istället så skickades telefonen in på reparation igen och man lyckades laga det som var fel.

 

Toppen tänkte jag, fick ingen ny telefon men nu verkar det ju fungera. Så spolar vi fram till juni då högtalaren igen började spraka. Pratade med kundtjänst den 10juni som då skulle skicka nytt emballage till mig och sa att det är nu fjärde gången du skickar in telefonen så nu kommer vi skicka en ny till dig. Det är nu 28 juni och jag har fortfarande inte fått något emballage.

Har spenderat 3 timmar igår i telefon med 3 och blivit runt skickad till olika avdelningar utan svar, fick då till slut till mig att jag skulle bli uppringd av rätt avdelning under dagen, det hände såklart inte. Idag har jag igen spenderat 3 timmar i telefon och förhoppningsvis så ska ett nytt emballage nu skickas ut så jag kan skicka in telefonen på reklamation och få en ny.

Hur kan ett stort etablerat företag fungera såhär? Det finns ingen med övergripande ansvar man kan prata med och dom olika avdelningarna på kundtjänst verkar inte samarbeta.

Jag har alltså betalat av en telefon som har varit på verkstad eller inte fungerat som den ska under majoriteten av tiden.

Jag skulle i dags läget avråda alla som funderar på 3 att välja just 3.

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Less på 3 

Usch låter jättetråkigt att du haft sådana problem med telefon och även med servicen på det .

Vad är det för telefon Märke/Modell , som du haft sådana här stora problem med ?

 

Jag får nästan tillbaka lite gamla vibbar över när ericsson började med 3 st Touch & Resten Fysiska knappar , då bodde man hos operatören nästan . Men aldrig hört på dagens moderna telefoner som säljs att det är sådana här långvariga fel.

 

Hoppas det kan komma en lösning för dig med hårdvaran , så det bara kan flyta på framöver !

 

Mvh F

Hej! @frodrik91 

 

Det är en Samsung galaxy s21+ 5g. 

Jag måste ha fått ett riktigt måndags ex. 

Jag fick även ett mail svar från Samsung idag som sa att då telefonen inte har varit på lagning hos dom hänvisar dom mig tillbaka till 3 (3 har skickat telefonen till sin samarbetspartner IngramMicro)

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej @Less på 3 

Om dom nu har sagt att nu är det fjärde gången du skickar in och att dom då ska skicka ut en ny enhet till dig . Så bör det också finnas hos dom att det är noterat , eller att man spelar in samtalen .

För vet de va förr att om det är 3 eller 4 försök att laga felet , sen är det att du får nytt exemplar eller att man bryter avtalet . Även ersättningar och sånt kan bli aktuella .Och under tiden man har lång väntan på “reperation “ så bör man ha fått en likvärdig ersättningstelefon för stunden .

Sen låter de lite konstigt med att den här samarbetspartnern inte har lyckats lösa eller se alla dessa problem . Skulle nog varit bättre 3 tog raka vägen med samsung supporten . Men ah du får stå på dig med ett samtal till kundservice helt enkelt och säga att nu är de dags med ny enhet och bör inte få fortsätta me mer lagningar . Om inget annat , så tar de tid för alla parter som onödiga kostnader osv .

 

Hoppas det ordnar sig , speciellt att få en ny . Känns tråkigt att ha en bättre begagnad , när den nästan är ny ….

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan och välkommen till 3Community! 🌈

Har du blivit uppringd ännu eller har det löst sig för dig?

 

Det låter som att din telefon har varit inne 3 gånger till vår verkstad och att dem har hittat samt åtgärdat felet varje gång, men tyvärr endast tillfälligt?

Att vi automatiskt byter ut telefonen den fjärde gången stämmer inte helt och hållet, utan jag tror personen som du pratade med syftade på gällde en reklamation, som man som kund själv behöver ta initiativet till. 

 

Så som en reklamation fungerar är att innan en giltig reklamationsförfrågan kan skapas, så måste vi haft möjlighet att försöka lösa felet - så som jag förstår det har vv försökt just det.

Vad utfallet blir av reklamationen (om telefonen byts ut, möjlighet att välja en annan mobil av samma värde eller liknande) avgörs genom tillverkaren.

 

@Less på 3 Jag skickar iväg ett privat meddelande till dig här på 3Community, så kan jag se ifall jag kan hjälpa till på något sätt med ditt ärende! 😊

 

 

Svara