Skip to main content

Hej, har liksom förra året problem med låg hastighet och laggning. Använder routern på adress Drejarevägen. Förra året var det ett problem i er utrustning som ni sa var åtgärdat men vi ser ingen skillnade.

Som vanligt: Kolla täckningskartan. Adressen ligger precis på gränsen för God täckning för 4G. Kartan är inget exakt och i detta fall finns inga större marginaler för bra mottagning om det är så att det är mer folk i området sommartid.

@Göran Ellis Hej, 

fungerar det bättre vissa tider på dygnet eller upplever ni att det går långsamt oavsett? Om du går in på www.speedtest.net och genomför ett test, vad får du för resultat då?

Det varierar lite över dygnet men överlag väldigt dålig hastighet.

Speed test resultat:

2024/08/07   18:07    down  6,2    up   6,2

2024/08/02 21:23                 1,7           13,6

2024/07/31    21:17              0,8           8,1

2024/06/13     19:55           71,8           35,4

Det fungerar inte och varit lika dant under fler år. I höstas konstaterades ett fel i utrustningen vid masten som skall vara åtgärdat. Men som tydligt framgår hjälper det inte.

@Göran Ellis Hmm, hastigheten verkar ju ha varit bra men gått ner precis som du skriver. Jag antar att det inte hjälper om du flyttar runt routern?

Jag skulle rekommendera att du ringer till Tre och pratar med teknisk support så får de se över detta och hitta en lösning som fungerar. Du hittar kontakuppgifter här.

Det varierar lite över dygnet men överlag väldigt dålig hastighet.

Speed test resultat:

2024/08/07   18:07    down  6,2    up   6,2

2024/08/02 21:23                 1,7           13,6

2024/07/31    21:17              0,8           8,1

2024/06/13     19:55           71,8           35,4

Det fungerar inte och varit lika dant under fler år. I höstas konstaterades ett fel i utrustningen vid masten som skall vara åtgärdat. Men som tydligt framgår hjälper det inte.

Alla mätningarna är gjorda på kvällen, när det är som högst belastning. Prova att testa på morgonen som jämförelse. Är det normalt då så beror problemet antagligen pga underkapacitet pga många användare. Degerberga ligger ju i ett område där det kan bli rätt mycket sommargäster (skånska östkusten).

Fördelen med bredbandskollen att tre skulle få info om mätningar direkt. Fick de som svar från supporten när jag varit i kontakt med dom angånede min uppkoppling. Fick skicka mina mätningar från speedtest jag gjort då via mail.

Hoppas de löser sig

Lämna en kommentar