Skip to main content
Svar

dålig hastighet på regementsgata borås

• November 7, 2025
  • 3 svar
  • 75 visningar

Hej,

jag har 3 obegränsat flexibelt, bytte från tele2 precis. På tele2 såg jag aldrig hastigheter under 200mbit. Jag får ut runt 30mbit ner och 8 Mbit upp, det är under all kritik.

När ska ni lösa detta? Jag har iPhone 14 Pro Max. Abonnemanget har vart aktiverat några dagar har även testat starta om och jag har 4-5 av 5 i teckning med 5g.

vänligen.

Bäst svar av Martin 20 år med 3

@Mähä1 Regementsgatan i Borås har fullgod täckning för 4G och 5G DSS. Nedladdningshastigheter på 10-100 Mbit är acceptabelt. Sen beror hastigheter också på yttre omständigheter så som belastningen på nätet, vart du befinner dig, tid på dygnet osv. 

Borås har 5G+ på C-bandet i centrala staden (stödjer Iphone 14 C-band?) och det kan ge lite extra boost runtomkring ibland..

3 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Mähä1 Regementsgatan i Borås har fullgod täckning för 4G och 5G DSS. Nedladdningshastigheter på 10-100 Mbit är acceptabelt. Sen beror hastigheter också på yttre omständigheter så som belastningen på nätet, vart du befinner dig, tid på dygnet osv. 

Borås har 5G+ på C-bandet i centrala staden (stödjer Iphone 14 C-band?) och det kan ge lite extra boost runtomkring ibland..

• Trådskapare
  • Nykomling
  • November 7, 2025

Hej Martin,

Jo, iPhone 14 Pro Max har fullt stöd för C-bandet (n77/n78).

Problemet är inte telefonen, den klarar det.

Jag får ändå bara runt 30 Mbit/s med Tre, medan Tele2 gav över 200 Mbit/s på exakt samma plats kontinuerlig.

Så det är ganska tydligt var skillnaden ligger.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 10, 2025

Hej ​@Mähä1, varmt välkommen till 3Commnunity! 👋🏻

Beklagar att det inte fungerar som förväntat!

Har du testat att nollställa nätverksinställningarna för att se om detta gör någon skillnad med din hastighet? Testa gärna om du inte redan gjort det:

1. Gå till Inställningar
  2. Klicka på Allmänt
  3. Klicka på Överför eller nollställ iPhone
  4. Klicka på Nollställ och välj därefter Nollställ nätverksinställningar

Återkom gärna med hur detta fungerar för dig!