Fråga

dålig internet

  • 6 December 2022
  • 2 svar
  • 146 visningar

hej,

dessa 3 senaste månaderna har vi haft väldigt långsamt och segt internet, som laggar väldigt mycket. Vi behöver någon som kan komma för att fixa den eftersom den är väldigt seg. 

Mvh Furkan Sinik


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Furkan Sinik 

 

( Tänk på att inte skriva ut personuppgifter , eftersom detta är ett öppet forum och inte direkta kundservice ) .

Tråkigt att höra att du upplever att mottagningen blivit sämre och med lägre hastigheter / prestanda.

Är det för mobiler eller Router /bredband du syftar på ? Eller både och . Så fall gärna Märke & modell på enheterna .

Vart på kartan bor du ? Räcker med område / stad . ( lämna inte ut exakta adressen.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

( Ta gärna en prinstscreen / bild om du kan. Alternativ använder “ Shift+WindowsKnapp+S “ så kan du skära till en bild och kopiera in bilden här. Eller bifoga. ) Annars räcker det med att säga hur det ser ut med dom olika teknikerna , och hur bra “färgen “ säger att möjligheterna för täckning är .

Vad får du för hastigheter/svarstider om du gör test på dessa 2 länkar ? Ta gärna tester från olika tidpunkter på dagarna .

https://www.bredbandskollen.se/

https://www.speedtest.net/

 

Om du har problem med täckningen och haft längre tid . Så är det bra att höra av sig till Kundservice och nämner detta .Och får diskutera om man behöver göra en täcknings “felanmälan “ , så tekniska avdelningen kan se över ärendet mer . Om inte dom på kundservice finner något innan dess.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymt svar @frodrik91!

Kvarstår problemet efter det här svaret, så är det nog bäst att se över detta med kundservice. Dem når du ifall du klickar här 😊

Svara