Dålig mottagning i Askim

  • 15 June 2023
  • 6 svar
  • 27 visningar

Varför så dålig mottagning i Askim? Kan inte se t ex SVT Play.


6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Jana 

Det ligger ingenting om driftstörning iaf. Skadar inte att testa med en klassisk omstart av routern/mobilen. Och sen försöka igen.

Är det “Inseego FX2000 5G router du har ? Eller är det från telefon du märker att det är dålig mottagning ?

Har du testat och göra ett hastighet / Svarstids test ? Så fall vad får du för värden där.

https://www.speedtest.net/

/F

Jag har en Zyxel NR5103e och får på kvällen värden som 1,89. 0,28, 3,64, 4,74, 2,08 och skall ha minst 10 till 100 Mbps som jag betalar för. Det går inte att se t ex SVT Play som kräver över 8 Mbps.

Tre svarar på mitt klagomål att jag skall mäta sju dagar och sen ringa igen (och vänta en evighet på att någon svarar).

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej ! Den har blivit omstartad vid något tillfälle senaste ? Har själv märkt på min router , som är exakt samma modell . Att den har fastnat vid vissa frekvenser när något frekvensband legat nere i området. Och vid omstart åter kopplat upp till det bättre.

Sa kundservice ingenting om dom kunde se om det var någon driftstörning i ditt område ? Eller möjligtvis göra en felanmälan.

Eller om att det kanske är något arbete i området med nätet. För jag ser på täckningskartan att “Askim/Hovås” ligger på utkanten av 5G byggnationen.
Och att det även ligger flera planerade utbyggnationer i område inom “3 Månader”  .

När började detta problem för dig ?  Förstår det som att du tidigare fått hastigheter mellan 10-100 Mbps och funktionellt bra svarstid.

/F

Omstart har jag gjort!

Tre svarade att jag skulle mäta sju dagar och återkomma. Alltså ingen hjälp idag.

Användarnivå 7
Emblem +36

Tre svarade att jag skulle mäta sju dagar och återkomma. Alltså ingen hjälp idag.

Beklagar verkligen för strulet med hastigheten. Förstår att det är frustrerande, dessutom när det tar lång tid att få det löst.

Du nämnde att du testat starta om routern, har du testat något annat? Exempelvis:

Återkom gärna med hur det har gått, och ifall problemet kvarstår! 😉

Svara