Besvarat

Dålig mottagning vid samtal

  • 10 May 2022
  • 3 svar
  • 328 visningar

För några veckor sedan började jag och min sambo få problem med att höras ordentligt i våra telefoner vid samtal. Detta har hållit i sig i ca 2 veckor nu. Folk som man pratar med i telefonen säger att vart annat ord försvinner, det hackar och man får en robotliknande röst. Flera som bor i vårt bostadsområde som har 3 har samma problem. Vi har provat med wifi samtal och utan. när man ringer via messenger funkar det utmärkt eller om vi är utanför vårt bostadsområde. Det är väldigt irriterande då man inte kan ringa viktiga samtal så som till vården, fkassan eller andra myndigheter där man måste höras ordentligt. oavsett så vill man höras när man ringer. Vi ser inte att det finns några drriftstörningar på 3s hemsida men uppenbarligen är det något fel.

Hjälp!

icon

Bäst svar av Pettersson 10 May 2022, 19:09

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@DianaIsak Hej,

 

som en tillfällig lösning tänker jag att det går att testa att “tvinga” mobilen till att använda WiFi-samtal för att kunna ringa felfritt. Se till att WiFi-samtal är aktiverat, sätt mobilen i flygplansläge och se till att WiFi är aktivt och anslutet. 

Men eftersom flera personer i samma område upplever liknande problem och problemet har pågått i mer än ett dygn är det nog bra om ni som upplever detta kontaktar Tre och gör en felanmälan. Kontaktuppgifter finns här.

Hej!

Tack! Det funkar när jag gör som du beskriver men jag får höra av mig till 3 för jag ska ju inte behöva göra så varje gång jag ska ringa eller ta emot ett samtal. Men det är ju en bra lösning när jag ska ringa kundsupport…annars kommer de inte uppfatta mitt problem då hälften av orden uteblir😊

Användarnivå 7
Emblem +40

@DianaIsak Hoppas att det kan lösa sig ganska snabbt! Det är nog även bra om ni är flera kunder som ringer in, så ser de hur pass brett det är snabbare. 🤓

Svara