Skip to main content

Hej, 

 

har under en lång tid haft problem med nätverk på mobilen. Trots att det står 5G och har nästan hela fylld, så laddar inte appar. Har även obegränsad med surf. 

@Lopes Hej,

 

tråkigt att det inte fungerar som det ska!

Fungerar det bättre på andra platser eller upplever du att det krånglar på flera olika platser? Vet du om andra med Tre upplever samma sak i området? 

Om du går in på https://fast.com i din telefons webbläsare, vad får du för resultat då?


Hej, 

om jag inte har wifi på kommer jag inte ens in på sidan. Bor i Göteborg .. något som påverkar nätet här? Har haft problem oavsett vart i Göteborg. 


@Lopes Hej,

 

då låter det som att det är något med din telefon som gör att det inte fungerar. Det finns inget generellt fel med nätet i Göteborg just nu.

Vilken telefonmodell är det du har? Har du testat att starta om din mobil ordentligt?


Hej, 

om jag inte har wifi på kommer jag inte ens in på sidan. Bor i Göteborg .. något som påverkar nätet här? Har haft problem oavsett vart i Göteborg. 

@Lopes Jag bor också i Göteborg. Vart upplever du problem med nätet? 


Hej, 

 

har under en lång tid haft problem med nätverk på mobilen. Trots att det står 5G och har nästan hela fylld, så laddar inte appar. Har även obegränsad med surf. 

@Lopes Låter faktiskt mer som ett problem med din mobil än självaste nätet. Har du startat om mobilen alternativ stänga av några minuter och sen slå på? Uppdaterad till senaste programvaran? 


Hejsan ​@Lopes! Varmt välkommen till 3Community! 🌈

Tråkigt att du upplever problem med nätet. Precis som ​@Martin 3 kund i 19år  och ​@Pettersson skriver verkar problemet vara relaterat till mobilen. Alltid bra att säkerställa att programvaran är av den senaste versionen! 😊

En sak jag brukar rekommendera är att man testar att nollställa/återställa nätverksinställningarna på telefonen. Detta går till på lite olika sätt beroende på vilken mobiltelefon man har.

För iPhone:

  1. Öppna inställningar på mobiltelefonen.
  2. Klicka på “allmänt”.
  3. Klicka på “Överför eller nollställ iPhone”
  4. Klicka på “Nollställ” och välj därefter “Nollställ nätverk”.
  5. Telefonen startas om och lagrade Wifi-lösenord samt Bluetooth enheter försvinner - dessa kan du söka om på nytt!

 

För Samsung:

  1. Öppna inställningar på mobiltelefonen.
  2. Klicka på “Allmän hantering”.
  3. Klicka på “Återställ”. Här kan det se lite olika ut beroende på vilken programvara som är installerad. Om alternativ att återställa “Mobilnät/Mobildata” finns, välj denna. Om inte, välj “Återställ nätverksinställningar”.
  4. När detta är klart kan du starta om din mobiltelefon.
     

Skulle detta inte lösa problemen du upplever, kan jag rekommendera att du testar SIM-kortet i en annan telefon. Fungerar nätverket i den andra mobiltelefonen kan vi konstatera att problemet sitter i din nuvarande hårdvara.

Återkom gärna då du hunnit kika på detta och berätta hur allt gått! Du är även varmt välkommen att höra av dig om det skulle uppstå någon fråga eller fundering under tiden 🙂


Samma här, bor i göteborg och nätet är kasst. Driftstörningar?


Sitter med företagsnätet nu som är telenor och det funkar fint på mobilen. Så ligger väl nog på tre


Samma här, bor i göteborg och nätet är kasst. Driftstörningar?

@Ben123 Vart i Göteborg upplever du störningar? 


Hejsan ​@Ben123👋🏻

Tråkigt att även du upplever problem med täckningen i Göteborg.
Kan vara värt att slänga ett öga på täckningskartan. Skulle rekommendera samma sak för dig ​@Lopes, ser nämligen att vi har driftstörningar som påverkar vissa områden i Göteborg.

Återkom gärna med hur det ser ut för er! 🙂


Sitter med företagsnätet nu som är telenor och det funkar fint på mobilen. Så ligger väl nog på tre

@Ben123 Upplever du fortfarande problem med nätet i Göteborg??


Lämna en kommentar