Skip to main content
Fråga

Dålig täckning

• July 31, 2023
  • 10 svar
  • 221 visningar

Hej,

Jag har nys portat mig till Tre och just nu jag befinner mig på Scania Södertälje och har ingen täckning. Jag kan inte få eller göra några samtal. Jag är redan på 3G och bara få människor i hela fabriken. Har aldrig upplevt sånt på Comviq.

Kommer så vara framöver? Annars vill jag göra en reklamation för det kommer inte gå.

Tack!

/Izabela 

10 svar

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 1, 2025

Hej,

Jag vill framföra ett klagomål gällande mitt bredband från Mitt3. Tjänsten fungerar inte som utlovat och kvaliteten är mycket dålig. Hastigheten och stabiliteten motsvarar inte det som ni har lovat i avtalet/marknadsföringen.

Jag förväntar mig att ni åtgärdar problemet omgående, alternativt erbjuder en kompensation för den bristfälliga tjänsten. Om problemet inte kan lösas vill jag ha möjlighet att säga upp avtalet utan kostnad.

Vänligen återkom snarast med en lösning.

Med vänlig hälsning,

Araz

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • October 1, 2025

@Araz Hej,

om du upplever att bredbandet inte fungerar bra bör du kontakta Tres bredbandssupport så kan de hjälpa dig med en felsökning och lösning. Du hittar kontaktuppgifter här.

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 1, 2025

Hej 

Jag har kontaktat de två gånger, och det ända svaret de ger mig är att det inte går att få det bättre än vad den egentligen är. Mitt bredband är max 1000 vilket inte motsvarar det då internetet är väldigt trögt och segt. 

Med Vänliga hälsningar 

Araz 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej 

Jag har kontaktat de två gånger, och det ända svaret de ger mig är att det inte går att få det bättre än vad den egentligen är. Mitt bredband är max 1000 vilket inte motsvarar det då internetet är väldigt trögt och segt. 

Med Vänliga hälsningar 

Araz 

@Araz Abonnemanget heter Max 1000. Det innebär att det finns en teoretiskt hastighet på nedladdning mellan 200-600 Mbit vid gynnsamma förhållanden. 

● Vad är det för router ni har?

● Har ni startat om routern, ny uppdatering, provat att placera om den? 

● I vilken stad bor ni? 

● Har ni tillgång till 5G+ ? 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 1, 2025

Hej 

Jag får max 220 Mbit och det är inte så ofta. Det är ZYXEL router  och har startat om flera gånger t.o.m byta platsen. Vi bor i Stockholm/Märsta. Jag vet inte om jag har tillgång till 5G+.

Mvh

Araz 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej 

Jag får max 220 Mbit och det är inte så ofta. Det är ZYXEL router  och har startat om flera gånger t.o.m byta platsen. Vi bor i Stockholm/Märsta. Jag vet inte om jag har tillgång till 5G+.

Mvh

Araz 

@Araz Märsta har inget 5g+ i dagsläget. Det förklarar att du inte kan komma upp i högre hastigheter oavsett var du placerar din router.

Ni har tillgång till 4g+ och 5g DSS. Teoretiskt är 100 Mbit bra hastighet för det nätet. Så om ni får 220 Mbit så är det bara att tacka och ta emot.

Däremot så skulle jag nöja mig med abonnemanget Max150. 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 1, 2025

Hej 

Jag betalar för 1000 det betyder att jag blev lurad eller???

Hälsningar 

Araz 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Araz Du har nu ett bredbandsabonnemang som är mest lämpligt att använda där 5g+ är utbyggt. Vad som sagts när ni köpte abonnemanget kan jag inte svara på och hoppas inte ni blivit lurad.

Om ni bara ska använda routern i Märsta så rekommenderar jag er Max150 abonnemanget. Det räcker gott och väl för vanlig streaming mm. 

https://www.tre.se/handla/bredband

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 1, 2025

Hej 

Jag undrar varför ska ni inte sanningen i början för mig är det helt utnyttjande  och bedrägeri .

Hälsningar 

Araz 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Araz Jag vet inte hur denna affär gick till. Kanske missförstånd mellan er och säljare? Oavsett så tycker jag ni ska kontakta kundtjänst så ni får reda ut saken.