Hej!
Jag och min man har tre och vi har fått dåligt täckning för några dagar sen där vi bor Granatgatan i Gislaved. Vi undra om det har hänt något med täckningen?
Mvh
Ida
Hej!
Jag och min man har tre och vi har fått dåligt täckning för några dagar sen där vi bor Granatgatan i Gislaved. Vi undra om det har hänt något med täckningen?
Mvh
Ida
Hej
Tråkigt att höra att det ska funka så. Vad jag förstår så har det fungerat bra innan .
Det är inga driftstörningar där nu iaf . Hur märker ni att det är sämre ? ( hastigheten , stabilitet tex )
Har ni kört någon ” speedtest / brebsndskollen i webbläsaren ( chrome / Safari ? Föredrar speedtest mest
Där kan man få ur ( ner/upp hastighet ) samt svarstid (ms ) . Gör gärna en innan och starta om allt . Sen jämför den med en ny sökning .
https://www.bredbandskollen.se/
Vad jag kan se så har ni väldigt god täckning på 3G / 4G där iaf .
Är det tre ( modem / router hårdvara så fall vilken huawei modell ) eller är det mobiler ni surfar på ?
Om det är modem så har huawei en app till där man kan göra analys över vart modemet bör stå bäst i lägenheten / villa tex . Men kanske inte täcker gammal teknik som hängt kvar ..
Jag skulle börja med göra en norsk och starta om allt :)
Sen kanske ladda ner ”appen ” huawei ai life ” på Appstore för iPhone ( vet ej hur det är med android , men bör finnas liknande där . ) för att logga in med information på undersidan router/modemet . Där kan man se ” täckningsanalys så man kan hitta bästa stället dör optimala förhållanden för täckningen.
Man kan även se mkt annan information så som täckning , band osv .
Lycka till återkom om det ej funkar bättre efter detta . Med vänlig hälsning, F
Sjukt bra och utförligt svar av
Har frodrik91’s svar hjälpt dig något
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.