Skip to main content
Svar

Dålig täckning i Stockholm

• October 1, 2025
  • 5 svar
  • 162 visningar

Forum|alt.badge.img

Hej 

Vår familj har samtliga dålig täckning i Stockholm sedan 5 dagar tillbaka. Täckningen är tillräcklig för att ringa och skicka SMS men skicka MMS fungerar ibland och surfa går inte att göra. Det är som om man är i fjällen, dvs svag täckning.

Vi har obegränsad surf

Vi har startat om telefonerna

Vi befinner oss på olika delar av Stockholm

Tack på förhand

Bäst svar av JoPe68

Hej tack för informationen Jag provade det men blev inte så mycket bättre än men nu har det faktiskt blivit bättre av sig själv Så nu funkar det bra igen konstigt att det blev så just för oss i vår familj Stort tack för hjälpen

5 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@JoPe68 Tråkigt att ni upplever dåligt nät i Stockholm.

Vad jag kan se i skrivande stund är att viss påverkan på nätet är i centrala Stockholm, kring Sveavägen. 

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Nykomling
  • October 1, 2025

Tack Martin Vi är utspredda på olika delar av Stockholm och det har varit i åtminstone fem dagar så det är nog inget tillfälligt eller lokalt

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 7, 2025

Hej ​@JoPe68, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Kvarstår problemen? I sådant fall rekommenderar jag att ni testar att återställa nätverksinställningar på mobiltelefonerna som upplever problem med uppkopplingen.

Såhär gör du på iPhone:

1. Gå till “inställningar”
  2. Scrolla ner och klicka på “Allmänt”
  3. Scrolla ner och klicka på “Överför eller nollställ iPhone”
  4. Klicka på “Nollställ” och välj därefter “Nollställ nätverk” 

Mobiltelefonen startas om automatiskt. Sparade WiFi-lösenord tror jag att du behöver skriva in på nytt - men inte helt säker. Ingen annan information raderas från telefonen.

Såhär gör du för Samsung:

1. Gå till inställningar
  2. Scrolla ner och klicka på “Allmän hantering”
  3. Scrolla ner och klicka på “Återställ”
  4. Välj “Återställ mobilnätsinställningar”
  5. Följ stegen för återställning och starta om mobiltelefonen när du är klar

Ingen information försvinner

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Nykomling
  • Svar
  • October 13, 2025

Hej tack för informationen Jag provade det men blev inte så mycket bättre än men nu har det faktiskt blivit bättre av sig själv Så nu funkar det bra igen konstigt att det blev så just för oss i vår familj Stort tack för hjälpen

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 20, 2025

Härligt att det verkar ha löst sig! Håller med om att det är konstigt att det påverkade alla abonnemang trots att man befunnit sig på olika platser, och att det åtgärdats av sig själv.

Tveka inte på att höra av dig om det dyker upp igen! 🙂