Besvarat

Dålig täckning inomhus mitt i Göteborg

  • 24 September 2019
  • 1 svar
  • 802 visningar

Hej!

Jag jobbar i Göteborgs centrala delar(mellan Götaälvbron och marieholmstunneln) och har ingen täckning på kontoret. Ibland kan jag få en plupp men oftast är det " inget nät". Vi har inget wifi på jobbet som vi anställda kan/får använda privat så jag känner mig lite strandad. Det är viktigt för mig att nära och kära får tag på mig om det behövs. Det har varit samma på alla telefoner jag haft ( har nu iphone 11 pro)

Alla vi som har 3, har dålig mottagning men övriga operatörer har bra eller helt OK. Hur kan det komma sig att det kan skilja så mycket när man är mitt i stan? jag hade förstått det ute på landet eller i skogen men här köper jag det inte. Ställer jag mig vid fönstret och håller ut telefonen får jag upp två pluppar

Så fråga nummer ett: varför funkar det inte inomhus för 3 men helt ok för övriga operatörer?
Vad kan man göra för att lösa det?

/Ulf
icon

Bäst svar av Jocke 26 September 2019, 09:35

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Ulfie81 och välkommen till vårt forum här på Tre.

Nät och täckning är väldigt komplex. Det är otroligt många olika faktorer som spelar in hur täckningen kommer att vara för dig som kund. Det kan bero på din hårdvara, antal användare som är uppkopplade på masten, väderlek och hur huset du befinner dig i är byggt, med isolering osv. Det är på så vis helt omöjligt att på rak arm svara på varför du och dina kollegor har en bristande täckning på kontoret.

Mina kollegor på den tekniska supporten har möjlighet att felsöka närmare vad som orsakar detta. Slå de gärna en pling när du har möjlighet och så håller jag tummarna för att det kan bli en förbättring.

Svara