Besvarat

Dålig täckning på semester

  • 7 August 2019
  • 3 svar
  • 231 visningar

Hej bor ppå Gotland har nu haft semester i 3 veckor på fastlandet av dessa tre veckor har jag varit utan täckning i ca 7 dagar. Så fort vi lämnade Östersund för att åka mot Norge så försvann täckningen. I Dorotea, Arvidsjaur med flera orter i den delen av sverige har jag inte haft täckning. Ett av motoven till att jag bytte från Telia till er var att säljare sa att 3 har sveriges bästa täckning. Mycket starkt ifråga satt av mig nu. Möjligen om man räknar till antalet personer som har täckning. Att behöva betala fullt pris för någont man inte kan använda till 100 % är inte OK enligt mig. Nu undrar jag vad det kostar mig att avbryta kontraktet?

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Jocke 9 August 2019, 07:10

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Thomas S.

Det är beklagligt att läsa att du behövt vara utan täckning så pass många dagar utav din semester.

Täckningen vi har över landet är generellt väldigt bra.
Det ska dock erkännas att söder om Dalälven kan den tyvärr avta på vissa platser och det verkar tyvärr som att du fått uppleva det. Vi visar täckningsmöjligheterna i ett specifikt område via vår täckningskarta.

Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang och önskar avsluta det innan bindningstiden utgår. Då betalar du din månadsavgift x de månaderna som är kvar på bindningstiden i en klumpsumma. För mer information och att avsluta abonnemanget är du välkommen att kontakta oss här.

Ha en fortsatt härlig sommar!
Hej, hur kan du påstå att täckningen generellt är väldigt bra? Som jag tolkar kartan så är det täckning på ca 1/3 av landet. Är det väldigt bra??

MVH
Thomas
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej, hur kan du påstå att täckningen generellt är väldigt bra? Som jag tolkar kartan så är det täckning på ca 1/3 av landet. Är det väldigt bra??

MVH
Thomas


Absolut, det tycker jag personligen. Det kan såklart alltid bli bättre men vi bygger ständigt ut vårt nät. Vi har faktiskt en hel tråd om det här på 3Community.

Svara