Besvarat

Dålig täckning Scania Södertälje

• 21 augusti 2020
  • 1 svar
  • 71 visningar

• Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Scania i Södertälje sträcker som vi alla vet över en enorm yta i Södertälje. Mitt 3 abbonemang har ingen täckning alls inne i majoriteten av byggnaderna. Utanför (inte för nära byggnaderna) går bra, men direkt innanför dörrarna så kan jag inte ta emot samtal och knappt sms (dom kommer in när telefonen hittar mottagning i någon sekund) eller surfa. Allt ligger nere och jag i flesta fallen kan bara ringa nödsamtal.

Har provat lägga mitt simkort i 2 andra telefoner med samma resultat, ingen täckning. Min andra telefon som har tele2 och arbetstelefonen som har Telia funkar felfritt.

Är detta något normalt?

Betalar 500 i månaden och kan knappt surfa på jobbet, eller ens lyssna på musik om inte jag laddar ner spellistan innan jag åker till jobbet.

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support

icon

Bästa svar av Pettersson 21 augusti 2020, 13:16

Hej,

täckning kan skilja sig mellan olika operatörer på olika platser. Täckning påverkas av antalet användare på platsen, var närmsta antenn finns osv. Självklart är det viktigt att det fungerar där en ofta befinner sig.

Gör så att du ringer till 3Kundservice och pratar med tekniska supporten, så får de se över detta och om det behövs så läggs en felanmälan till tekniker och så tar du det därifrån. När en tekniker kollar på det kan de se om det är något fel på en närliggande mast, om det kanske skulle gå att rikta om den eller liknande. :)

Här finner du kontaktuppgifter.

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +12

Hej,

täckning kan skilja sig mellan olika operatörer på olika platser. Täckning påverkas av antalet användare på platsen, var närmsta antenn finns osv. Självklart är det viktigt att det fungerar där en ofta befinner sig.

Gör så att du ringer till 3Kundservice och pratar med tekniska supporten, så får de se över detta och om det behövs så läggs en felanmälan till tekniker och så tar du det därifrån. När en tekniker kollar på det kan de se om det är något fel på en närliggande mast, om det kanske skulle gå att rikta om den eller liknande. :)

Här finner du kontaktuppgifter.

Svara