Fråga

DNS

  • 11 March 2024
  • 6 svar
  • 53 visningar

Hej Jag kan inte surfa till https://gabrielforss.se/ får ingen DNS uppslag på 91.201.60.121

Fungerar på andra länkar. (Jag vet att hemsidan har bytt webhotell nyligen, dock så fungerar det via dator)

Min Iphone är uppgraderad 17.4 och omstartad

Har ni några idéer vad det kan vara för fel?

//Göran

 


6 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Funkar fint för mig, både på Wi-Fi och via mobilnätet.

När en webbplats gör DNS-förändringar kan det ta upp till 48 timmar innan det slår igenom så det är nog det du upplever.

Hej

Fungerar via Wi-Fi men inte via 5G och nu har det gått mer än 48 timmar

“Err_name_not_resolved” får jag som felmeddelande.

Fungerar mot andra webadresser

Slår jag på WiFi i mobilen så fungerar det men inte via 5G

 

Hoppas ni kan hjälpa mig

 

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Gsporre!

Jag kommer in på länken jag med. Kan det vara så att du behöver rensa cache och cookies på enheten? Eller är det så att du inte når sidan från flera olika enheter?

Användarnivå 7
Emblem +40

@Gsporre När du försöker att besöka sidan, skriver du in IP-adressen du uppger eller domännamnet? Har du ändrat några DNS-inställningar i din telefon? Vilken webbläsare använder du? 

Jag har iphone Crome och Safari skriver in domännamnet och felmeddelandet säger att den inte hittar namnet/ip adressen. Jag har inte ändrat några DNS inställningar i telefonen Det är bara när jag kör via 5G (mobilnätet det inte fungerar) fungerar bra via WiFi Så det känns som att den DNS servern jag går mot när jag kör via 5G som inte vet om adressen jag vill till. (Jag vet att adressen jag ska till har bytt webleverantör men det är för flera veckor sedan och borde inte störa nu)

//G

Användarnivå 5
Emblem +33

Problemet är sannolikt på din enhet. Prova att rensa cachen i webbläsaren. Nedan ser du hur du gör i Safari.
 

Inställningar - Safari - Rensa historik och webbplatsdata 

Svara