Fråga

E-sim i mobilen + fysiskt sim på datorn samtidigt?

  • 7 July 2022
  • 2 svar
  • 219 visningar

Hej!

Har fixat e-sim för min mobil och beställt nytt simkort som ska passa min bärbara datorn som stödjer internet via sim-kort.

När jag stoppar i det fysiska sim-kortet i datorn (efter sedvanlig aktivering), märker jag att datorn beskriver sim-kortet som “ej aktivt”.

 

Vad kan detta hänga på?


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Alejandro Quezada 

Om det är samma nummer på både E-sim & Sim-kort, om det är möjligt nu för tiden äns . Så kan bara en vara aktiv i taget.

 

Men sen om du har E-sim Mobilabbonnemang på din mobil och har Simkort med bredbandsabbonnemang , som jag tror man behöver för att det ska fungera på dator med sim plats.  Dvs 2 olika abbonnemang. Så som att ha router liksom.

Sen när man får nytt sim så ska det aktiveras i inloggat läge på mitt3 , hemsidan eller appen .

 

Kan vara något av detta som gör att det inte fungerar för dig kan jag tänka mig !

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +40

@Alejandro Quezada Hej,

 

ett abonnemang kan endast ha ett simkort aktivt åt gången. Alltså, när du aktiverade ditt eSIM är det fysiska kortet till samma abonnemang inaktivt. I detta fall kanske det smidigaste är att skaffa en 3Extra Användare - med ett sådant abonnemang delas surfen mellan det extra simkortet och ditt abonnemang. Det kostar 99kr/månad.

Är det så att du redan har beställt en 3Extra Användare, 99kr/månad, med fysiskt simkort för din dator låter det som att något inte helt gått som det ska. Testa då gärna simkortet i en annan enhet för att se om det fungerar där och för att utesluta att det är något annat som krockar. 

 

Får du igång det?

Svara