Skip to main content
Nykomling
March 30, 2025
Besvarat

Extra användares sim kort

• March 30, 2025
  • 2 svar
  • 402 visningar

Hej

Jag har fått sim kort som jag satt in i mammas telefon men det står Endast SOS. Imorgon 31 mars ska hennes gamla nummer flyttas över. Men Varför funkar inte sim kortet redan idag?

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Anders_T, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Det låter konstigt tycker jag. Fastän numret inte flyttats ska SIM-kortet vara tillgängligt för användning.

Har ni skrivit in PIN-koden till SIM-kortet? Har ni aktiverat SIM-kortet via Mitt3? Såhär aktiverar du SIM-kort via Mitt3:

1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på abonnemanget ni vi koppla SIM-kortet till
  3. Under rubriken Hantera SIM-kort, klicka på Aktivera SIM-kort
  4. Skriv in SIM-kortsnumret - står på baksidan av SIM-kortet, består av 19 siffror och börjar alltid på 89460.

Återkom gärna med hur det gått för er!

2 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
March 30, 2025

Då är det så att från och med 31 mars ska detta simkort aktiveras! 

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
Limpen
Community Manager
LimpenCommunity ManagerSvar
Moderator
April 1, 2025

Hej ​@Anders_T, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Det låter konstigt tycker jag. Fastän numret inte flyttats ska SIM-kortet vara tillgängligt för användning.

Har ni skrivit in PIN-koden till SIM-kortet? Har ni aktiverat SIM-kortet via Mitt3? Såhär aktiverar du SIM-kort via Mitt3:

1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på abonnemanget ni vi koppla SIM-kortet till
  3. Under rubriken Hantera SIM-kort, klicka på Aktivera SIM-kort
  4. Skriv in SIM-kortsnumret - står på baksidan av SIM-kortet, består av 19 siffror och börjar alltid på 89460.

Återkom gärna med hur det gått för er!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.