Besvarat

Extremt låg hastighet

  • 5 August 2020
  • 4 svar
  • 593 visningar

Hej, 

 

Fler som upplever extremt låg hastighet? 

Både telefonerna och bredband hemma ligger nu på 0,17-2Mbit.

När allt funkar brukar jag ligga på 25-45Mbit.

Blir alltid såhär när jag börjar ladda något nytt och spännande... 

 

Mvh 

SPeOR

icon

Bäst svar av Pettersson 6 August 2020, 16:55

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

När du testar hastigheten med telefonerna, använder du då wifi eller har du stängt av det? Hjälper en omstart av routern?

 

Belastningen varierar över dygnets olika timmar, vilket även påverkar hastigheten. Men självklart är det viktigt att hastigheten även är godkänd när belastningen är högre. :)

Helt klart ett lika stort problem här och någon vidare bra kontakt med tre, förutom ett extremt felaktigt fakturerande finns inte 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Irriterad kund Tråkigt att det går långsamt för dig! Vad har ni kommit fram till när du har pratat med 3s tekniska support för att felsöka och då eventuellt felanmäla?

Extremt låg hastighet även här. Vi har haft tres mobila bredband i ett år och har aldrig kommit upp i de hastigheter som utlovas, då bor vi ändå i ett område som enligt täckningskartan har mycket god täckning. Vi har varit i kontakt med supporten vid ett flertal tillfällen. Låst routern till en mast, bytt simkort, startat om routern och nu det sista lämnat in routern för reparation utan att de hittat något fel och när vi får tillbaka den är det ändå samma problem. Att titta på rapport en kväll kräver en hel del tålamod när programmet ideligen stannar. Man ser två minuter sen är det stopp några sekunder, upp till en minut… Tidigare har hastigheten varit något bättre dagtid, då har jag lyckats komma upp i 10-15 mbit/s, de sista veckorna har hastigheten varit nere på 0,4-2.  Jag blir tokig, Det funkar ju inte! Dessutom kräver Tre att vi ska betala för reparation av routern. Vad ska jag göra för att få det att funka bättre?

Svara