Besvarat

Får ej aviseringar eller notiser på missade samtal

  • 8 March 2019
  • 5 svar
  • 10595 visningar

Jag har en Samsung Galaxy s8 och får helt plötsligt inte aviseringar på missade samtal. Jag kan inte se att jag kan ändra på aviseringar eller notiser för samtalsappen. Om jag går in under samtal så ser jag att det finns missade samtal men inte på låst skärm eller hemskärm.
icon

Bäst svar av Emanuel 14 March 2019, 10:02

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan @MagganE


Gå till inställningar -> Meddelanden -> Avancerat (högst upp till höger) -> Avancerade meddelandeinställningar -> Kontakter

Klicka sedan på standard, missade samtal och röstmeddelanden separat och ändra vikt och ljud etc.

Detta har fungerat för många som upplevt samma problem.


Återkom om detta inte hjälpte!
Hej @Emil
Tack för ditt svar.
Jag försökte följa den väldigt pedagogiska guide men hittar inte "meddelande" under inställningar, jag provade därav att använda mig av aviseringar istället men fick inte upp kontakter någonstans, inte heller missade samtal och röstmeddelanden.
Hittade inställningar för vikt och ljud om jag gick in via telefon och inställningar, provad ändra där men det gav inget. Det fanns inget alternativ för missade samtal under telefon.

Bifogar två bilder på hur det ser ut hos mig och vart jag försökte ändra.

Hälsningar
Maggan

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @MagganE, hur har det gått för dig?

Kan det möjligtvis vara dem SMS som skickas ut vid ett missat samtal du refererar till?
Hej @Jocke
Nej det är inte sms meddelandena som jag har problem med utan det är det är meddelande och aviseringar som kommer från systemappen telefon. Bifogar bild på hur det ska se ut (taget på min galaxy 6) men som jag inte får upp på min galaxy 8.

Fick en programuppdatering och nu är problemet löst

Svara