Skip to main content

Kan bara använda Facetime när jag är ansluten till WiFi.

När jag inte har tillgång till WiFi så får jag följande felmeddelande:

 

Ingen nätverksanslutning

Anslut till ett Wi-Fi-nätverk om du vill

använda (null).

 

… (null). låter lite som om iOS inte känner igen FaceTime.

 

Jag har också försökt tillåta Facetime under:

Inställningar / Mobilnät - men Facetime finns inte med i listan MOBILDATA.

 

Eller är det TRE som inte tillåter Facetime för mitt abbonemang?

@Peter Eriksson Hej,

 

konstigt att FaceTime inte fungerar med mobildata. Tre begränsar inte användandet av FaceTime i sina abonnemang, så det låter som att det är något med din telefon… 👀

 

Eftersom iOS skriver “null” låter det, precis som du skriver, som att telefonen inte känner igen FaceTime. Min gissning är att appen är borttagen från telefonen och det är därför den inte går att hitta i Inställningar → Mobilnät och varför den beskrivs som “null”. Testa att söka upp FaceTime i AppStore eller använd denna länk och ladda ner den igen: https://apps.apple.com/se/app/facetime/id111014509 - starta sedan om telefonen och aktivera FaceTime i Inställningar → Mobilnät. 📲

 

Fungerar det för dig nu eller får du fortfarande samma felmeddelande? 🤓


Eh. Så enkelt var det. Facetime fanns inte på telefonen. Installerade och vips så funkade det.

Känner mig lite dum :)

Tack för tipset och stödet. Ha en bra vecka!

 

/peter


Snyggt @Pettersson , perfekt svar! 🕺

@Peter Eriksson , så skönt att det löste sig! Förstår att det inte var det första du tänkte på, FaceTime är en förinstallerad app som man bara antar ska vara där. 😁


Lämna en kommentar