Skip to main content
Fråga

Fel nummer visas (SMS/samtal)

• 17 januari 2025
  • 3 svar
  • 75 visningar

Hej!

Jag har flyttat över mitt gamla nummer till min nya mobil (överflytt). Men, i hälften av fallen visas fortfarande ett annat nummer - både vid samtal (ut) och SMS. Varför? (Numret som jag fick i väntan på att mitt gamla nummer skulle flyttas över till TRE). Hur ska jag göra?

Hälsningar, 

Becka

3 svar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
BeckaBecka skrev:

Hej!

Jag har flyttat över mitt gamla nummer till min nya mobil (överflytt). Men, i hälften av fallen visas fortfarande ett annat nummer - både vid samtal (ut) och SMS. Varför? (Numret som jag fick i väntan på att mitt gamla nummer skulle flyttas över till TRE). Hur ska jag göra?

Hälsningar, 

Becka

@BeckaBecka Välkommen till 3Community 🙌

Ny mobil med nytt abonnemang hos 3 och du ville ta med ditt gamla nummer såklart. Det brukar ta några arbetsdagar och så länge får du som du säger ett tillfälligt nummer. Det ska ju försvinna så fort 3 registrerat ditt gamla nummer på abonnemanget 😃 Det låter märkligt det du skriver dock, har du provat att starta om mobilen? Ibland behövs det 🤞

Om problemet kvarstår, ring kundtjänst på 0735 300 400 - Vardagar 9-18 

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 17 januari 2025

Hej! Jag bytte för flera månader sedan, men inte orkat ta tag i det. Ja, jag får ringa kundtjänst. Tack för att du svarade! Trevlig helg!

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
BeckaBecka skrev:

Hej! Jag bytte för flera månader sedan, men inte orkat ta tag i det. Ja, jag får ringa kundtjänst. Tack för att du svarade! Trevlig helg!

@BeckaBecka Detsamma 🎉🎉

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies