Skip to main content
Besvarat

Finns 5G täckning i gamla stan, stockholm?

• 25 mars 2021
  • 2 svar
  • 151 visningar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+28

Bästa 3,

Enligt eran täckningskarta så visar det att det bör finnas 5g täckning i och omkring Gamla Stan. Inget som jag har lyckats få uppkoppling mot. 

@Erik 

Bäst svar av JeppePeppe

Tjena @Martin - 3 kund i 15år ! :rainbow:

5G är fortfarande under utbyggnad, så det finns områden där 5G inte är lika starkt som det kommer att vara när det väl är klart. Så antingen kopplar telefonen sig till 4G eller så är det som en skugga på den platsen för 5G.

Jag feedbackar detta till våra tekniker dock! :sunglasses:

Visa original

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 25 mars 2021

Tjena @Martin - 3 kund i 15år ! :rainbow:

5G är fortfarande under utbyggnad, så det finns områden där 5G inte är lika starkt som det kommer att vara när det väl är klart. Så antingen kopplar telefonen sig till 4G eller så är det som en skugga på den platsen för 5G.

Jag feedbackar detta till våra tekniker dock! :sunglasses:

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+28

@JeppePeppe tack för återkopplingen!

Jo att det inte är fullt utbyggt kan jag förstå. Men exempelvis på Skeppsbrokajen där ni har en tre sektor roofsite med Hexa antenner så borde jag inte vara i en radioskugga! Enligt @Erik så hade man inte aktiverat L21-bandet i Gamla Stan?! Närmaste aktiva 5g site skulle vara på kvarteret Kattögan riktad mot Gamla Stan. 

PS! Jag kommer upp i hastigheter om 410 M/bits på Skeppsbrokajen i LTE nätet, får väl anses som okej 😜

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies