Skip to main content

Hej

Har Tre stöd för tekniken nu när det kommer till iPhone i september i och med iOS 18?

@apemil_ Hej,

 

jag har testat betan och det verkar inte finnas stöd just nu - gissningsvis är det något som de kommer att jobba på. iPhone är väldigt populärt i Sverige tänker jag, så intresset att få igång det så fort som möjligt bör finnas hos alla operatörer 😅


@apemil_ Hej,

 

jag har testat betan och det inte finnas stöd just nu - men gissningsvis är det något som de kommer att jobba på. iPhone är väldigt populärt i Sverige tänker jag, så intresset bör finnas hos alla operatörer 😅



Vilken beta? Developer eller public? 


@apemil_ Det är samma version som släpps för både Developer och Public. Skillnaden är att Developer släpps några dagar innan. Developer beta 5 har jag just nu - men Public Beta 3 är exakt samma version.


När aktiverar 3 Sverige stöd för RCS på iOS 18?


Helt klart intressant!

Har barn som kör Android oxh hade vart guld med RCS!


Mobil.se har ställt frågan om RCS-stöd till operatörer, såhär svarade Tre:

Från operatören Tre får vi veta att de ser positivt på möjligheten till en bättre användarupplevelse om det blir möjligt att skicka RCS-meddelanden mellan Android och RCS. Varken Tele2 eller Tre kan dock idag svara på när tekniken kan vara tillgänglig för svenska användare

Artikeln skrevs 19:e September i år.

källa: https://www.mobil.se/nyheter/rcs-i-iphone-har-ar-beskedet-fran-sveriges-operatorer/1584597


Lämna en kommentar