Skip to main content
Fråga

Firmware WX5600-T0

• July 12, 2026
  • 1 svar
  • 5 visningar

Hej. Ser att något som liknar repeatern Zyxel WX5600-T0 figurerar på bilden med den kommande utomhusroutern Zyxel NR7303. Jag har själv repeatern WX5600-T0 operatörslåst till holländska Odido men som ändå fungerar ok i EasyMesh ihop med inomhusrouter NR5103e, men har svårt att acceptera NR5103E som controller och därmed vissa integrationsproblem trots wired backhaul.

Vad heter den firmware till repeatern WX5600-T0 som bäst fungerar ihop med Tres firmware v1.00(ACDJ.2)b1_D0 på 5g-inomhusroutern NR5103E? Om jag själv tar ansvar för allt om det görs en flash med tvång, var kan jag hämta hem Tres egna firmware för repeatern?

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • July 12, 2026

@JonnyG Hej,

det stämmer att det är en repeater som följer med Zyxel NR7303. Modellen som tre skickar med är en Zyxel WX3100-T0. Det är inte riktigt samma modell, några skillnader, antar även att det är skillnaden i mjukvaran som används - Zyxel själva anger det som två olika mjukvaruversioner. 

Tre verkar inte ha mjukvaran tillgänglig på sina hemsidor, utan Zyxel-enheterna ska uppdateras automatiskt när de är anslutna till internet. 

Det verkar dock som att Zyxel har en mjukvara tillgänglig på produktsidan för WX5600: https://www.zyxel.com/service-provider/emea/en/products/wireless-extenders/wi-fi-extenders/wx5600-t0 - kika under “Downloads & Resources”. Kanske den kan fungera bättre?