Besvarat

försämrad och numera helkass täckning

  • 4 October 2019
  • 3 svar
  • 218 visningar

Bor utanför Konga i Svalövs kommun där täckningen för mobil varit svajig under en tid och nu sedan 1zmånad tillbaka i stort sett obefintlig. "endast nödsamtal" är vanlig inomhus och utomhus är det 1 pinne på 4g om man står still.
- Är det någon som skett med befintlig mast?
- Kan något göras åt detta?

Hade tidigare Telenor och då hade jag 3 pinnar på 4g inomhus.
/Ola
icon

Bäst svar av Pettersson 4 October 2019, 21:38

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

konstigt om det fungerat bra tidigare, men det nu skett en försämring. Det låter som att något har hänt, men det är många saker som kan påverka mobiltäckningen. Det bästa tipset jag har är att du ringer till 3Kundservice en vardag, för att göra en felanmälan så att de kan se närmare över vad som kan påverka nätet.

Under tiden, kan du försöka se om det varierar under olika tider på dygnet. Om många använder nätet kan nämligen täckningen upplevas som sämre.

Ett annat tips är att du aktiverar WiFi-samtal. Information om det finner du här.

Här finner du kontaktuppgifter till 3Kundservice. 🙂
Jo, jag skall ringa kundservice på måndag.
Täckningen är ingen alls eller kass så något har hänt. Även om det är många på tråden så borde det inte påverka täckningen, eller? Därmed Kan det vara trögt att komma ut på linan, men här är det täckningen som är noll.
Användarnivå 7
Emblem +40
@Ola O Toppen! Hoppas att ni finner en bra lösning :)

Om många användare är anslutna till samma mast kan täckningen påverkas, menar då inte enbart hastighet utan den faktiska täckningen - "plupparna" på mobilen. 🙂 Men det kan ju vara väldigt olika.

Svara