Skip to main content
Svar

Fråga om router Zyxel

  • July 11, 2025
  • 2 svar
  • 76 visningar

Hej,

 

Jag har en Zyxel-router och försöker ansluta min PS5-konsol till internet, men det fungerar inte trots många försök. Nu har samma problem också uppstått med vår smart-TV – den kan inte heller ansluta till internet.

 

Här är vad vi har testat hittills:

 

  • Försökt ansluta PS5 via WiFi flera gånger (misslyckades varje gång)
  • Loggat in i routern och ställt in brandväggen på “Low” (ingen skillnad)
  • DHCP är aktiverat
  • Startat om routern flera gånger och även försökt återställa den
  • Både PS5 och TV visar felmeddelanden som “unable to display information”
  • Delade internet från mobilen (hotspot) och PS5 kunde ansluta utan problem – vilket tyder på att det inte är fel på enheterna

 

 

Vänligen hjälp oss att lösa detta. Om det behövs får ni gärna kontrollera inställningarna på distans eller skicka teknisk personal.

 

Tack på förhand!

Bäst svar av Pettersson

@Ruslan Hej,

 

konstigt att det krånglar att ansluta dina enheter till ditt Wi-Fi.

Jag vet att min TV krånglade lite med Wi-Fi-anslutningen när det var specialtecken i lösenordet för nätverket. Har du möjlighet att logga in på routern och ändra lösenordet för ditt Wi-Fi-nätverk till något med endast siffror och bokstäver - samt se till att det är WPA2 som är valt säkerhetstyp. 

2 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • July 12, 2025

@Ruslan Hej,

 

konstigt att det krånglar att ansluta dina enheter till ditt Wi-Fi.

Jag vet att min TV krånglade lite med Wi-Fi-anslutningen när det var specialtecken i lösenordet för nätverket. Har du möjlighet att logga in på routern och ändra lösenordet för ditt Wi-Fi-nätverk till något med endast siffror och bokstäver - samt se till att det är WPA2 som är valt säkerhetstyp. 


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • July 12, 2025

Tack så jättemycket! 💙

Jag är verkligen tacksam för din hjälp.

Stort tack för ditt stöd!