Skip to main content
Besvarat

Går ej att skicka SMS till Storbritannien

• 16 maj 2018
  • 3 svar
  • 685 visningar

Hej
jag har försökt skicka ett SMS till ett mobil i storbrittanien men det inte har gått. Är det något jag måste aktivera för att kunna göra det?
Tack

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Pettersson

Nej, det är inget speciellt du behöver göra. Det är dock några saker du ska försäkra dig om;
  • Korrekt landsnummer och format för telefonnummer, oftast utan första nollan.
  • Använder du och personen iMessage, skickas det via det?
  • Att du inte har någon spärr för saker som kostar extra på ditt mobilabonnemang.
Om allt detta är rätt, får du något felmeddelande? Vad står det i detta?
Visa original

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 16 maj 2018
Nej, det är inget speciellt du behöver göra. Det är dock några saker du ska försäkra dig om;
  • Att du inte har någon spärr för saker som kostar extra på ditt mobilabonnemang.

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 22 maj 2018
Hej @Linamarce, och varmt välkommen till 3Community!

Pettersson skrev:

Precis som Petterson skriver här ovanför så behöver du inte göra någonting speciellt för att det ska fungera.

Hur har det gått med SMSet?

• Nykomling
  • 21 februari 2023

Jag kan ej skicka sms till Androidtelefoner i Storbritannien. Personerna använder alltså inte i-messages. Är det någon spärr? Vad skall jag göra? 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies