Skip to main content
Svar

Går ej att skicka SMS till Storbritannien

• May 16, 2018
  • 3 svar
  • 694 visningar

Hej
jag har försökt skicka ett SMS till ett mobil i storbrittanien men det inte har gått. Är det något jag måste aktivera för att kunna göra det?
Tack

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Pettersson

Nej, det är inget speciellt du behöver göra. Det är dock några saker du ska försäkra dig om;
  • Korrekt landsnummer och format för telefonnummer, oftast utan första nollan.
  • Använder du och personen iMessage, skickas det via det?
  • Att du inte har någon spärr för saker som kostar extra på ditt mobilabonnemang.
Om allt detta är rätt, får du något felmeddelande? Vad står det i detta?

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • May 16, 2018
Nej, det är inget speciellt du behöver göra. Det är dock några saker du ska försäkra dig om;
  • Att du inte har någon spärr för saker som kostar extra på ditt mobilabonnemang.

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • May 22, 2018
Hej @Linamarce, och varmt välkommen till 3Community!

Precis som Petterson skriver här ovanför så behöver du inte göra någonting speciellt för att det ska fungera.

Hur har det gått med SMSet?

• Nykomling
  • February 21, 2023

Jag kan ej skicka sms till Androidtelefoner i Storbritannien. Personerna använder alltså inte i-messages. Är det någon spärr? Vad skall jag göra?