Jag kan inte längre skicka några bilder till min mammas tel - hon har oxå tre - det gick förrut när jag hade Telia - vad ska jag göra?
Hejsan ,
Vad har du för märke & modell på din telefon ?
Det kan säkert vara någonstans du behöver ändra inställningar ifrån ditt gamla nummer till ditt nya nummer .
/F
Jag har en Iphone - en modell 8 tror jag det är - min mamma har en Doro. Vet du hur jag kan ändra denna inställningen?
Du kan testa detta och se så det nya telefonnumret är aktiverad / Ibockad . Där ditt gamla nummer står , ska du byta ut till ditt nya. Sen kanske en omstart när du säkerställt dom inställningarna.
Har du bytt mobiloperatör och satte i ditt nya SIM-kort innan ditt mobilnummer flyttades över till den nya operatören så måste nedan ändras manuellt. Det nya SIM-kortet hade ett tillfälligt mobilnummer som din Iphone aktiverat upp meddelandetjänsterna mot när den känner av nytt SIM-kort.
Detta gäller endast IPhone.
- Inställningar > Telefon > Mitt nummer (ändra till rätt).
- Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot (markera rätt nummer).
- Inställningar -> Meddelanden -> iMessage (dra markören till vänster).
- Starta om telefonen och slå på iMessage igen (dra markören till höger). Det kan ta en liten stund innan iMessage aktiveras.
https://www.teleproffs.se/support/knowledgebase/fel-mobilnummer-visas-vid-skickade-sms-imessage/
Det har iaf fungerat för er tidigare så som jag förstår det hela.
/F
Du kan testa detta och se så det nya telefonnumret är aktiverad / Ibockad . Där ditt gamla nummer står , ska du byta ut till ditt nya. Sen kanske en omstart när du säkerställt dom inställningarna.
Har du bytt mobiloperatör och satte i ditt nya SIM-kort innan ditt mobilnummer flyttades över till den nya operatören så måste nedan ändras manuellt. Det nya SIM-kortet hade ett tillfälligt mobilnummer som din Iphone aktiverat upp meddelandetjänsterna mot när den känner av nytt SIM-kort.
Detta gäller endast IPhone.
- Inställningar > Telefon > Mitt nummer (ändra till rätt).
- Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot (markera rätt nummer).
- Inställningar -> Meddelanden -> iMessage (dra markören till vänster).
- Starta om telefonen och slå på iMessage igen (dra markören till höger). Det kan ta en liten stund innan iMessage aktiveras.
https://www.teleproffs.se/support/knowledgebase/fel-mobilnummer-visas-vid-skickade-sms-imessage/
Det har iaf fungerat för er tidigare så som jag förstår det hela.
/F
Doron kan inte ta emot iMessage. I båda fallen behöver därför APN för MMS ändras från Telia till Tre. data.tre.se ska det vara där.
Jag har samma tel nr jag alltid har haft sen 25 år tillbaka - jag kollade APN och där stod det redan data.tre.se
Kan vara mottagaren som har fel APN. Går det att skicka bilder till andra mobiler än just till denna?
// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Ja det går bra att skicka bilder till andras mobiler och min mamma kan ta emot bilder från andras mobiler
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.