Besvarat

Hittar inte min PUK

  • 1 September 2018
  • 1 svar
  • 854 visningar

Råkade slå in fel kod tre ggr så mobil är låst. Behöver en puk kod.
Mvh Katarina
icon

Bäst svar av Tristan 1 September 2018, 18:42

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Katarina!

Ifall du inte har kvar kortet som ditt SIM-kort kom på, inte alla som sparar det, behöver du inte oroa dig.
Logga in på Mitt3, gå till abonnemanget det gäller och du hittar PUK-koden under ditt namn och till höger om mobilnumret.

När du sedan använder PUK-koden slår du in dessa 8 siffror och sedan väljer du en helt ny PIN-kod, den får alltså inte vara samma som tidigare, och slår in den samt verifierar genom att slå in den en gång till när du blir uppmanad att göra så.
Om du vill ha din gamla PIN-kod igen kan du via mobilens inställningar leta upp möjligheten att ändra PIN-kod och där slå in den du nyss skapade följt av din gamla kod två gånger.

Ifall du inte kommer åt Mitt3 kan du även beställa PUK-kod genom att ringa till Kundservice och antingen göra det knappvalet eller få hjälp av Kundservice som i bägge fall resulterar i ett brev med koden.
Slutligen kan du även besöka en Tre-butik och legitimera dig för att få hjälp i butiken - jodå, de kan se det även om vissa säljare hävdar att de inte kan och sedan hänvisar till Kundservice.

Svara