Besvarat

Hör inte den andra parten ca 10 sekunder

  • 24 October 2019
  • 5 svar
  • 296 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar

Jag har den senaste månaden upplevt problem med mitt abonnemang/min telefon. När jag ringer så blir det “tyst” i ca 10 sekunder där jag inte hör den andra parten och den andra parten hör inte mig. Sedan fungerar det ett par minuter, sedan händer det igen. 

Jag bor i centrala Malmö men det händer även i t.ex. central Stockholm. Jag upplever samma problem både på min gamla telefon iPhone X och på min nya telefon iPhone 11 Pro. Sjukt störigt. Min fru som har hallon upplever inte samma problem. 

Någon som upplever samma sak? Har ett förslag på lösning?

 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till teknisk support[/i]

icon

Bäst svar av JeppePeppe 28 October 2019, 10:04

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Tjena @Jan !

-och välkommen till 3Community :hugging:

 

Verkligen märkligt att samtalen blir så konstiga. Det ska naturligtvis kopplas upp med detsamma, och verkligen inte tysta ner ytterligare mitt i samtalet. För detta så rekommenderar jag verkligen att kontakta vår kundservice per telefon, så kan de felsöka detta och eventuellt felanmäla det ifall det skulle behövas. Här har du numret för att komma i kontakt med rätt avdelning: 0735-300 400 - öppet vardagar 8.00 - 20.00.

 

 

Tack. Återkommer till dem. 👍

Har detta problemet fått en lösning? Jag har samma problem, men bara att andra upplever att jag försvinner bort, jag hör däremot andra.

Användarnivå 7
Emblem +40

@EvaMariaK Det har nog inte varit ett speciellt utbrett problem, utan det har troligtvis påverkat enskilda kunder där täckningen kan ha varit bristfällig eller något med telefonen har krånglat. 

Om personer du pratar med upplever att du försvinner, är det ju absolut inte bra. Har du WiFi-samtal aktivt för att se om det gör någon skillnad, det som krävs då är ju ett WiFi på platser där du upplever detta? Här finns information om hur du aktiverar det. Testa gärna det hjälper! 

@Pettersson Ja jag har wifi-samtal aktiverat, men det här problemet börjar redan när täckningen är nere på två staplar (av maximalt 4) och då går inte wifi-samtal igång. Har gjort ett test där jag gick omkring utomhus och då hörs jag bättre säger de. Så det är antagligen dålig täckning som är problemet, men det borde ju inte bete sig så dåligt redan vid två staplar tycker jag.
Jag har jobbat hemifrån under pandemin och har ju dessutom varit hemma mestadels, så det är mest i hemmet jag använt telefonen, och det är väldigt dålig täckning (pga tjocka väggar). Täckningen var bättre där med min gamla iPhone6 till och med! Bor på Södermalm så täckningen är bra utomhus.

Jag ska ringa 3:s kundtjänst imorgon.

Svara