Besvarat

Hur ändrar man landskod/ region?

  • 26 October 2019
  • 7 svar
  • 195 visningar

Jag vill titta på SVT play men blir nekad för mobilen anger landskod dk som står Danmark. Hur ändrar jag på det?

 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till teknisk support[/i] - [i]Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre[/i]

icon

Bäst svar av JeppePeppe 28 October 2019, 11:02

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsann @Ingeting ! Välkommen till 3Community :grin:

 

Jag förstår! För att ändra din region i telefonen så varierar det beroende på telefon. Vilken telefon är det du har?

För iPhone så går du in i “Inställningar” > “Allmänt” > “Språk och Region” >  Tryck på “Region” och välj “Sverige”.

 

Återkom med hur det går så luskar vi vidare ifall det inte fungerar :wink:

Tack för tipset! Tre kan inte förklara eller ändra min registrering så jag inte anges som dansk med dk utan har blockerat alla danska mobilmaster för mig . Min mobil är rätt inställd på Sverige och svenska. Troligen fler i familjen som råkar ut för samma. Tre borde undersöka och rätta till och inte ta till nödlösningar.

Ingeting

Användarnivå 7
Emblem +36

Tack för tipset! Tre kan inte förklara eller ändra min registrering så jag inte anges som dansk med dk utan har blockerat alla danska mobilmaster för mig . Min mobil är rätt inställd på Sverige och svenska. Troligen fler i familjen som råkar ut för samma. Tre borde undersöka och rätta till och inte ta till nödlösningar.

Ingeting

 

Jag förstår @Ingeting! Beklagar att det inte går att ändra så här på rak ärm. 

 

I ditt fall skulle jag höra mig till vår felsökningsavdelning på kundservice så kan vi se över det och eventuellt felanmäla det till våra tekniker. Du når kundservice på nummer 0735-300 400, vardagar 8.00 - 20.00 :blush:

Om det senaste svaret kom från Tre så ber jag att du läser mitt förra inlägg. Tre kan inte reda ut vad som är fel i min mobil utan har blockerat den för danska mobilmaster så jag inte kopplas upp mot någon sådan. Till saken hör att jag och mobilen vi befinner oss mer än 15 mil från Danmark.
Ingeting

Användarnivå 7
Emblem +36

Om det senaste svaret kom från Tre så ber jag att du läser mitt förra inlägg. Tre kan inte reda ut vad som är fel i min mobil utan har blockerat den för danska mobilmaster så jag inte kopplas upp mot någon sådan. Till saken hör att jag och mobilen vi befinner oss mer än 15 mil från Danmark.
Ingeting

 

Jajamen, jag jobbar på Tre. Jag ber om ursäkt ifall jag missförstod ditt svar dock! 

 

Jag önskar att vi kunde reda ut exakt vad som var felet, för av ditt svar så förstår jag det som att vi ej kunde. 

Ifall vi blockerat åtkomsten till Danska master så bör det lösa problemet du har - även fast det är en nödlösning :slight_smile:

 

Jag hoppas att det fungerar nu och att du kan kika på det du ville! Jag kollar själv mycket på SVT-play bland annat och tycker det är grymt! vad är det du vill kolla på om jag får vara så nyfiken? :grin:

Den felaktiga landskoden hindrade mig att titta på alla programmen som endast kunde visas i Sverige. Nödlösningen som Tre tog till är jag inte nöjd med; svensk och bosatt i Sverige så ska jag naturligtvis ha SE som landskod. Jag är inte ensam om att ha drabbats av det här så Tre har en del att jobba med i det avseendet. Du som jobbar på Tre kan väl se till att det blir åtgärdat🤓

Ingeting

Användarnivå 7
Emblem +36

Jättetråkigt att höra att det strular så för dig! Önskar att jag kunde lösa det härifrån, men har inte möjlighet att gå in på enskilda ärenden på samma sätt som ifall man kontaktar kundservice tyvärr.

Jag ser dock givetvis till feedbacka detta till berörda parter så hoppas jag att det blir uppmärksammat! :slight_smile:

Svara