Besvarat

Hur ändrar man notis-ljudet på Samsung?

  • 15 January 2020
  • 4 svar
  • 16092 visningar

Hej!

Fick hem min nya samsung s10 här om dagen! Det jag behöver hjälp med som jag blir knäpp på är att alla mina notisljud är samma ljud. Alla standard ljud som till exempel Snapchat, mail, och Messenger är helt borta. 

Har varit inne i både notisinställningar och ljudinställningar men kan inte hitta det rätta ljudet.  

Vad ska jag göra? Behöver jag återställa? 

Tacksam för svar! 

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 15 January 2020, 10:32

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Vad för telefon hade du innan? 

Det borde gå att fixa “notisljud” individuellt i varje apps inställning. Under aviseringar i inställningar. 

Jag kunde i alla fall ändra tex snapchat individuellt. Men det kan vara så att Samsung själv har uppdaterat sina notisljud. Tagit bort något, eller tex uppdaterat hur det låter. Speciellt i och med senaste Android 10 uppdateringen som kom för några veckor sedan. 

Jag hade en Samsung galaxy s8 plus innan! :) 

Jag har gått in på apparna seperat på notisinställningar, men ljudet som borde finnas finns dessvärre inte! Väljer jag standard vilket borde vara deg logiskt rätta så blir det min smssignal. 

 

Användarnivå 7
Emblem +38

Okej, skumt att inte inställningarna följde med när du kopplade upp din nya telefon! 

Jag har inte tänkt på att notisljuden kanske är annorlunda då jag aldrig haft ljudet på. Men nu när du säger det så är det nog skillnad i ljuden. 

Är det att du vill ha ett ljud för alla appar? 

Jag gissar att du redan hittat “appar” och att man kan ställa in individuellt ljudet för appen där? Men oftast är det inställt på “standard” ljudet som man ställer in i ljud….Förutom tex Snapchat som hade något annat som standard. 

Verkligen! 

 

Nja, alla måste ju inte ha varsitt ljud, men tyckte det blev konstigt när de klassiska appljuden försvann, så undrar mest vad som har blivit fel! Skulle ju kunna prova att installera apparna på nytt och se om det återställer sig till det rätta då :) 

 

Och japp! Dom inställningarna hittar jag! 👍🏻

Svara